Kycklingcurryröra

När jag gjorde min röra så använde jag mig av receptet som går att läsa här nedanför. Däremot så hade jag inte i vare sig äpple eller rödlök. Äpplet skippade jag på grund av lathet och ja, röd lök är jag inte jätteförjust i. Följde receptet någorlunda, när det kommer till kryddorna, senapen och bostongurkan körde jag lite på ett eget race. Förutom röran använde jag mig av polarbröds Extrem som är ett grovt bröd och så lite sallad. Även här kan man välja mycket själv men jag valde att ha det ganska enkelt. Förutom i macka passar den här röran också i bakpotatis om man föredrar ett ännu matigare alternativ.
 
½ tärnad grillad kyckling
5 dl lätt crème fraiche
1 dl lätt majonnäs
2 msk bostongurka
1 skalat finhackat äpple
1 hackad rödlök
1 tärnad röd paprika
½ msk senap
curry
salt
svartpeppar
cayennepeppar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0