Nolla

Ikväll drar nollningen igång och jag är som vanligt väldigt nervös. Det känns ungefär som när man ska träffa en ny person för första gången men den här gången är det ju fler än en och jag vet ingenting, vare sig, namn, ålder, utseende eller ja, ingenting. Känner samtidigt lite olust inför nollningen just för att det brukar vara sånt ståhej kring att man ska visa sig duktig och framåt, det ska tävlas och ja. Det är lite svårt att förklara men redan i grundskolan hade jag svårt för grupptävlingar och liknande. Det finns alltid dom som prompt ska vara bäst och är man inte lika snabb, smart och duktig så hamnar man lätt utanför. Nu är ju alla vuxna men jag vet att det här fortsätter upp i vuxenlivet, det är alltid en kamp om att vara bäst och jag kan lätt känna mig väldigt liten om jag inte kan motsvara andras krav. Det är kanske jättefjantigt att tänka såhär men jag vet att jag inte är ensam om det.
 
Så, varför far jag på nollningen om jag känner såhär? Ja, även där kommer det lite grupptryckskänsla kanske på sätt och vis. Far man inte på någonting anses man kanske tråkig och samtidigt så känns det att man borde fara på något för man kan ju faktiskt träffa trevliga personer som kan bli ens vänner också. Så ja, jag är lite kluven inför allt det här som har med nollning att göra men man kan ju inte säga en sak och vara säker innan man ens har prövat eller hur? Jag far ikväll och känner hur det känns helt enkelt. Trivs jag inte är det inte svårare så än att jag far hem. Först och främst har jag ju ansökt till universitetet för att studera, det roliga är ju bara ett plus men inget man borde lägga allt för mycket energi på då det finns något mycket viktigare som hägrar, då menar jag nämligen studierna.
 
Vi får se vad som händer och fötter ikväll och hur jag trivs. Kommer jag träffa roliga personer som får mig att trivas? Ja, vi får helt enkelt hoppas på det. Kvällens kläder blir min nya tröja än fast det är soligt ute just nu, mina jeansleggings och ja, sandaler eller boots, har inte bestämt mig än. När det gäller sminket så har jag lyckats lägga en tunn eyeliner linje i svart, svart kajalpenna längs ögat uppe och nere men även lite blå kajal längs nedre delen just i ögonvrån. Verkar inte få någon bra bild så en förklaring får duga den här gången, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0