Styrka, svett och skuttande

I fredags var planerna att jag och Britt-Mari skulle åka ut till Jysk i och med att hon var i behov av en ny byrå. Vet inte riktigt hur hennes gamla blev som den blev men sånt är livet. Vi hade planerat att bära paketet tillsammans och inne i butik fick vi veta att det vägde 14,5 kilo. Har för mig att Agnes väger därikring och jag skulle hellre ha burit henne hela vägen om vi säger så. Inne i butiken bar vi paketet tillsammans, Britt-Mari fick leda vägen medan jag backade, dock så missade hon larmdelen på väg ut ur butiken så jag backade rakt in i den. Hon skyller på att den var lika kort som mig men jag tror helt enkelt att hon ville ha något att skratta åt. Det slutade med att jag bar paketet mestadels själv då jag blev envis och ville att vi skulle bli klar. Envisheten resulterade i att jag spräckte ett blodkärl och dit kom ett fint blåmärke men enligt Johan är ju det bara ett plus så vi får väl se det så, haha. Britt-Mari hade sedan planer på att gå ut och äta med Sara, jag hade tänkt stanna hemma då jag inte kände att jag hade råd nu i mitten på månaden då det även kommer mycket utgifter nu i och med studierna. Planerna ändrades litegrann och jag följde med ut också då Britt-Mari ville bjuda mig på middag som tack för hjälpen. Innan det var dags för middag åkte vi hem till Britt-Mari med byrån och vi började med att få ihop själva kroppen, lådorna fick tas senare då vi skulle tillbaka till stan och möta upp Sara. Jag var lite inställd på en tråkig fredagskväll hemma själv så att jag blev medbjuden gjorde ju kvällen så mycket bättre. Nere på stan mötte vi upp Sara och tillslut begav vi oss till Costas. Vi blev alla tre sugna på en fördrink som hette berrilicious och tillslut gick vi runt bordet för att någon av oss skulle bestämma. Valet föll på Sara och för att citera henne när vi frågade om hon var sugen på en drink; "kakor är alltid gott". Ja, nu är kanske min citering lite felaktig men det kan vi se mellan fingrarna på. Hon jämförde i alla fall drinkar med kakor och det hade vi riktigt roligt åt en bra stund. När det kommer till varmrätten så har jag alltid valt Gyros när vi har varit på Costas men den här gången tog jag grillad lax med färskpotatis, sommarsallad och en kall yoghurtsås. Jisses så gott och fräscht! Till maten tog vi alla en cider och vi avslutade även med efterrätt, eller ja, dom tog olika sorters fancy kaffe och jag tog kladdkaka. Sa till servitrisen att jag inte dricker kaffe så jag skulle ha kladdkaka istället, förstår ju verkligen inte varför hon skrattade åt mig, eller ja, med mig. Vi satt lite mer än tre timmar innan vi bestämde oss för att hinna med bussen. Sara åkte hem till sig och Britt-Mari följde med hem till mig ett tag där vi tog det lugnt i soffan och ja, var oss själva som vanligt. Tack så jättemycket för en trevlig kväll tjejer och tack så mycket för middagen Britt-Mari!
 
I lördags vräkte regnet ner, det har blivit lite av en modefluga när det gäller vädret. Själv hade jag en bankande huvudvärk så jag valde att vila lite innan jag skulle bege mig hem till Britt-Mari. Dumt nog så blev jag bara orolig inombords så min så kallade vila blev inte så avslappnad. Tillslut var det tänkt att jag skulle ta mig iväg och precis när jag ska börja snöra på mig skorna så vräker regnet ner igen, jippi är min första tanke. Som tur är har jag ju en regnjacka så den åkte på och poff då sken solen, det regnade inte mer på hela dagen och kvällen, ja, i alla fall inte vad jag märkte. Framme hos Britt-Mari så inväntade vi hennes kompis hund som Britt-Mari skulle ha över kvällen och natten, när matte hade farit och hunden slappnat av tog Britt-Mari och började med middagen som bestod av korvstroganoff. Kvällen förflöt med glass, promenad och film sen blev vi båda sömniga och det kändes som att klockan kröp sakta framåt endast för att jävlas. Väl hemma igen så tog jag det väldigt lugnt innan det var dags för att soffa och jisses så skönt det var att lägga sig i sängen under ett svalt täcke.
 
Idag började min dag lite jobbigt, även nu fylldes jag av oro än om inte lika stark som annars. Det började lugna sig lite när jag fick i mig lunch och efter det började jag att städa. Först och främst bäddade jag till sängen ordentligt, sen åkte saker upp från golvet för att jag skulle kunna dammsuga ordentligt. Idag var det inte alls roligt att dammsuga då det var så kvavt i luften. Gissa vem som svettades som en gris? Efter många om och men, ja, det kändes som det, så tog jag en sväng med skurmoppen också över golven. Nu när golven blev tipp topp kände jag att även jag behövde städas. Tog en skön dusch och fastän dom stänger av varmvattnet ikväll fram tills onsdag morgon så duschade jag ganska kallt, man kan ju tycka att man passar på med varmt så länge det finns. Tillslut var jag duschad och torkad och efter det började jag med maten, har även passat på att diska bort litegrann i och med varmvattnet som sagt. Förutom mina husliga sysslor så har jag även följt rapporteringen om granaten som hittades tidigt i morse inne i centrala stan. Det slutade med att bombgruppen sprängde granaten, som sägs ha varit skarp. Ja, jisses va? Kvällen fortsätter i ett ganska lugnt tempo då jag praktiskt taget har sysslat med något hela tiden. Imorgon åker jag hem till Sävar då fina Kajsa fyller 50 år, det är öppet hus och jag stannar nog fram till kvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0