Svar till kommentar

Har fått en kommentar på mitt senaste inlägg angående körkort. Jag håller med, det är väldigt logiskt att körkort inte är någonting som alla kan få gratis. Ett körkort skulle öka chansen till ett jobb tusenfalt men det hör inte hit vem som har betalt det. Som sagt, det jag menade var att ska en få ska alla få men det är ingenting jag tror skulle funka. För mig handlade det bara om principen att alla ska vara lika. Jag vet själv hur det är när det gäller till exempel studier, jag slet nästan håret av mig ibland och mitt betyg blev ändå bara G medan vissa jag kände knappt behövde kolla i boken fick MVG. Ja, nu är ju betyg och körkort inte samma sak men principen är den samma. Jag slet som ett djur och sen kom någon annan som kunde sucka över att den bara fick MVG och jag visste att den personen inte hade suttit och slitit som jag. Jag känner samma när vissa i min närhet tycker att jag ska sluta känna mig så uttråkad och börja jobba. Det gör väldigt ont när någon säger så eftersom jag söker jobb hela tiden men ändå är det jag som är den lata tjejen som går på socialbidrag. Det är en jäkla käftsmäll för mig eftersom jobbmarknaden inte är lätt att ta sig in i utan utbildning, erfarenhet eller körkort. Kan påpeka att jag söker dom allra flesta jobben även om jag inte har kvalifikationerna för dom. Det går inte att tänka; Jag vill bara jobba på hunddagis, jag vägrar städa! Nu kanske allt blev grötigt men förhoppningsvis fick jag fram min åsikt. På tisdag får jag besked om jag har kommit in på universitetet som reserv eller inte, håll tummarna för mig! Jag vill så gärna studera men kommer jag inte in är det bara att fortsätta söka jobb och hoppas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0