Crazy

Idag har jag varit nere på stan, blev en längre tur än vad det var tänkt. Först och främst så promenerade jag ner på stan och givetvis gick mina redan nötta byxor sönder på grund av det. Märkte först nu i helgen att de var nötta så var inställt på att jag skulle behöva köpa ett par nya då mitt andra par också börjar gå sönder. Det är baksidan med former om vi säger så, nöter sönder mina byxor hela tiden vilket inte är så roligt. Helst skulle man ha haft råd med sju par på en gång så att man kan använda byxorna lite mindre än vad man gör nu. Iallafall, gick ner på stan då jag hade några ärenden att ta itu med gällande sociala. Har varit och lämnat in mina papper vilket tog en bra stund. Först och främst gick jag dock och fyllde på mitt månadskort till bussen, har även fått ett nytt kort som ska börja användas den 11 mars. Efter det gick jag vidare till biblioteket för att kopiera lite papper och efter det vidare till banken för att få ut papper även där. Fick vänta i ungefär 40 minuter på banken och tiden riktigt sniglade sig framåt, märkte direkt att det var lite folk på golvet för tillslut kom en anställd och skulle bjuda på godis i väntan på ens tur. Tillslut blev det min tur och mitt besök tog kanske två-tre minuter, då bar det vidare för att lämna in alla papper.
 
När jag hade lämnat in mina papper så gick jag till Kappahl för att titta på byxor. Blev fundersam på om deras byxor börjar bli mindre i storleken för jag var tvungen att ta en storlek större på vissa modeller fastän jag vägde mer då jag köpte en och både två storlekar mindre sist. Antigen så är storlekarna mindre eller så är det mindre stretch. Sa till mamma att de kanske har ordnat så att man ska känna att man behöver gå ner i vikt. Tänkte köpa ett par jeans i en väldigt ljusblå färg som gick på 499, aj säger det i plånboken ja men vad kan man göra? Dock så har ju Kappahl att man får jeans 100 kronor billigare just nu och jag hade kvar pengar på mitt presentkort som jag fick i julklapp. Efter vad som kändes som en timme så skulle jag hänga tillbaka det jag hade provat och leta fram alla kort jag behövde och då såg jag mina byxor. Hittade ett par byxor i en galen färg, jag kommer att synas. Vet inte om jag har något som kan matcha med byxorna men vad gör det då jag älskar färgen? De här byxorna var även billigare än de jag tänkte köpa och vips så blev priset 118 kronor. Det känns väldigt bra då jag var beredd på att få lägga ut minst 400 kronor.
 
Då jag hade gått i sammanlagt nästan fem kilometer och tappat 400 kalorier, ja säkert fler då jag testade mer än ett par byxor och jag kokade av värmen så bestämde jag mig för att ta buss hem. Jag hoppade på vid Renmarkstorget och redan där var bussen överfull, som tur var klev flera av på Vasaplan men lika många skulle på så jag snabbade mig för att få en plats. Vid sjukhuset var det samma visa, mycket folk och även vid Samhällsvetarhuset vilket är hållplatsen före min. Såg en lucka och klev av där vid Ica Berghem iallafall och gick den biten hem vilket är en promenad på ungefär tio minuter för mig. Så sammanlagt har jag nog promenerat fem kilometer idag vilket känns riktigt bra. Något som inte känns lika bra är bomben som har slagit ner i mitt hem i form av disk och saker som jag inte vet vart jag har plats för. Igårkväll dammsugade jag och kände att förkylningen har sina klor i mig ännu eftersom jag blev alldeles svettigt vilket inte är så normalt nu på vintern och så är min lägenhet inte så stor heller. Så resultatet från dagens bravader är en sliten Erica så bombnedslaget får vänta, har tänkt försöka stiga upp lite tidigare och iallafall ta itu med disken innan jag ska ner på stan för att få fixa naglarna. Fick beröm för naglarna på banken idag faktiskt av hon som tog emot mig. Berättade att jag skulle fixa de imorgon och fick höra att de såg helt nya ut. Det känns inte helt fel då jag har haft de i några veckor nu. Det märks väldigt väl att vintern har varit mildare i år då mina naglar mår bättre än annars.
 
Däremot så är vintern inte snäll mot min hy. Är torrare än förr och skulle gärna ta ett rivjärn och dra det mot ansiktet. Tycker även att jag är mer finnig än vanligt och blir lätt att jag får små skorpor om jag beslutar mig för att klämma de. Intressant va? Funderar på att prata med min läkare om min hy för att se om det kanske har med bytet av ppiller att göra. Har ätit yasmine sen 2007 vilket är ett ppiller som är till för att hålla undan mina cystor. Man kan säga att ppiller är en medicin för mig, tyvärr räknas den inte till högkostnadskortet. Men iallafall, för ungefär ett år sen fick jag byta tillbaka till cerazette som jag hade från allra första början, det är ett minipiller, skillnaden är att det inte är något östrogen i de och jag får ingen mens. Jag var på ett återbesök för ett år sen på kvinnokliniken och pratade då om ett väldigt fult åderbrock som jag har fått, enligt hon som undersökte mig så är det en ytligt blodpropp, därav bytet till minipiller igen. Ppiller förhöjer risken för en blodpropp om man är överviktig och yasmine förhöjde även risken så jag dubblade mina risker kan man säga. Eller ja, läkaren som gav mig receptet gjorde det. Har tyvärr haft åderbrock väldigt länge och jag hatar ärligt talat mina ben. Tidigare har jag inte haft ådror som står ut så långt ner på benen men det har börjat dra sig neråt vilket inte är så roligt på sommaren. Vet inte hur länge jag har haft åderbrock men det är i flera år och ja, min övervikt och mina gener är ju självklart de stora bovarna. Tyvärr kan man inte få hjälp med att ta bort åderbrock om man nu inte har rejäla problem för nu räknas det till skönhetsoperation. Visst vill jag få bort de då jag avskyr mina ben utseendemässigt men ibland är de i vägen också. Det kan klia och göra ont men värst är där min ytliga blodpropp är. Enligt min läkare på vårdcentralen ska jag bara hålla koll så att det inte kryper uppåt för då kan det bli farligt men det blir aldrig bättre fastän jag använder salvan som han ordinerade. Är brunt runtikring och det är nästan alltid hårt på benet. I början kunde jag knappt ligga på vänster sida för att mitt högra ben då tog i och gjorde ont. Kunde knappt ha täcket emot. Kan ha ont då och då nu också men känner också av att det spänner på en annan del i benet väldigt ofta. Ungefär som träningsvärk men ändå inte och nu senaste tiden så har jag känt av det väldigt ofta. Är säkert inget farligt men jag mår inte bra av det iallafall och därför kan det vara viktigt att undersöka helvetet. Ja, det är ett helvete även om mina åderbrock inte är så stora. Vackert är det inte och ord från människor biter sig lätt fast hur mycket man inte vill det.
 
 
Min fina Mirabelle
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0