Extraktified

Har hunnit vara hemma ett tag nu efter kvällens spelning, egentligen borde jag tvätta bort ansiktet och tvätta ur lockarna i håret. Givetvis måste jag duscha ikväll igen för att kunna få lika fina lockar imorgon, det blir en billig permanent när man bara flätar håret blött men tyvärr måste man duscha håret väldigt ofta beroende på hur länge man vill ha lockar. Ikväll har jag och Britt-Mari varit på min lillebrors spelning med hans band Extrakt. Innan spelningen började så dök även lillasyster och lillkusin Angelina upp på plats så vi har umgåtts med de. Vi fick även skjuts hem av de vilket var riktigt snällt, jag kom hem ungefär samtidigt som bussen skulle ha gått från stan. Känns som att det var lite mindre folk än sist jag var på en spelning men det gör inte så mycket då vissa Sävar pojkar blir ganska vilda på själva golvet. Sist fick jag ett sår på foten på grund av en moshpit men den här gången kom jag undan med en öldränkt arm. Får höra mer än en gång att det inte är min musiksmak ibland då man har pratat med folk man känner men vad gör det egentligen, det är ju min lillebror som spelar. Jag må kanske inte vara frälst i metal och alla dess namn men Extrakt kommer jag alltid att tycka om. Är inte med vid varje spelning men när jag kommer så brukar jag ha med en dricka till lillebror, dock hade han fått en av pappa nu också men det blir ju bara dubbelt upp!
 
Tidigare idag så åkte jag ner på stan med Britt-Mari då hon skulle ordna doppresenter inför imorgon men först av allt åt vi lunch då båda var väldigt hungriga. När vi hade gjort klart våra ärenden så åkte vi hem till Britt-Mari för att hämta hennes klädombyte och efter det bar det av ner på stan igen för att möta upp mamma. När vi därefter hade gjort klar våra ärenden nere på stan åkte vi och handlade till kvällens middag som blev kött och potatisgratäng. Hade en creme fraiche hemma vilket kändes perfekt då jag kunde göra en kall bearnaisesås från alpnaering. Är osäker på hur det stavas men googlar ni hittar ni säkerligen rätt stavning. Testade på en ny sminkning inför ikväll, körde på svart och turkos inspirerat. Behöver jag säga att jag hade mina nya byxor? Efter att ha använt de i en halvtimme så behöver jag inte använda sängmetoden längre, perfekt! Har fotat min sminkning för att visa hur nöjd jag blev men såg nyss att jag missat några hårstrån så är väl påväg att få ett ögonbryn istället för två. Kommer att visa upp den bilden iallafall. Då min blogg är ganska liten så behöver jag ju inte oroa mig för skvallerbloggar som ska snacka skit om mitt håriga ansikte, haha. Nej, nu borde jag sätta fart och hoppa in i duschen. Kan inte lägga mig allt för sent då jag åker till Sävar vid halv tolv imorgon och ska ju helst vara fixad och klar innan jag kommer till Sävar. Ska försöka att fota på dopet imorgon annars får ni helt enkelt vänta tills jag får tag på andras bilder men någon bild ska jag kunna ta. Jag fotade på Agnes dop med Emma och Lars systemkamera så får se om de vill att jag ska ta hand om den den här gången också. Ring klocka ring, nu ska gossebarnet bli välsignat!
 
 
Jag gillar verkligen formen som jag fick till på den svarta ögonskuggan, kändes nästan som små vingar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad har du för märke på ögonskuggorna? De ser ut att ge väldigt bra täckning. Något som inte alltid är självklart när man köper ögonskugga. De har ibland en tendens att antingen svida i ögonen efter ett tag när de åker ner i ögonen istället för på ögonen eller inte ge någon som helst täckning.

Svar: Använder en sminkpalett som jag fick av min lillasyster för något år sedan i julklapp. Står inget märke på den men kan höra med henne vars hon har köpt den. Ja tack, jag har haft svårt att hitta de som ger rätt skimmer också, jag älskar glittar så vill verkligen inte ha för matta ögonskuggor.
Erica KP

2013-02-23 @ 14:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0