Korv

Min sömn har varit helt okej nu den här natten som varit och morgonen som gått. Fastän jag har sovit bra så är jag kolaseg iallafall, men som sagt, har man inget att göra blir man lätt trött. Idag tog jag en kortare promenad, gick till Mariehem centrum och tillbaka. Det finns en mysig cykel/gång bana som går genom mitt område och så upp till Mariehem men tyvärr så är den inte mysig alla gånger. Speciellt nu när det börjar töa och när det är blött ute så luktar det väldigt hemskt just på en plats. Idag luktade det en blandning mellan avlopp och hundbajs ungefär, började nästan må illa så starkt luktade det.Vet inte riktigt varför det luktar så illa där och så bara på ett ställe, något måste det ju bero på. Det var riktigt skönt ute idag också men tyvärr är min vinterjacka alldeles för varm att promenera i vid sånt här väder. Jag blev kokhet efter några minuter vilket inte var så konstigt då jag hade solen i ryggen hela tiden. Jag skulle behöva köpa en tunn jacka som andas och så ett par tunna mjukisbyxor som jag kan promenera i. Tyvärr är det såna summor som man inte riktigt har råd med så det får väl komma så småningom. Skulle behöva ett par nya motionsskor också, just nu har jag ett par promenadskor, skulle behöva ett par som funkar vid promenader och lätt jogging istället då mina gamla skor har börjat sjunga på sista versen.
 
 Idag åt jag upp min sista parisare till middag, som sagt jag och korv överhuvudtaget. Synd att korv inte är så nyttigt att äta allt för ofta under en vecka. Någon mer än jag som älskar att äta det? Parisare, varmkorv, grillkorv, prinskorv, chorizo, falukorv är något av det jag äter mest. Kände mig lite onyttigt när jag åt min parisare eftersom jag alltid har räksallad på så nu ikväll har jag gjort en frukt/bärsallad som består av jordgubbar, kiwis och bananer, mums! När man äter sånt så längtar man verkligen till sommaren. För mig så betyder grillat, potatissallad, potatisgratäng, frukt, bär och ja korv såklart sommar. Nu kan man ju tro att jag är hungrig då det blev mycket ätbart skrivet men jag är faktiskt rätt nöjd med att surpla på min ramlösa med smak av jordgubbe och lime.
 
Har som sagt inte hänt så mycket idag, har varken städat toaletten eller duschat som jag hade tänkt. Ska duscha lite senare men toaletten får vänta då jag har lite ont i kroppen. Känner inte att det går att göra båda delarna pågrund av det. Det händer väldigt ofta att jag håller på att svimma när jag duschar, antigen pågrund av värmen eller så pågrund av nacken. Värst är när det händer uppe i byn för då är ju duschen på övervåningen och min och Johans säng på nedervåningen. Jag ser nog ganska rolig ut när jag ska försöka ta mig ner för trappen halvt påklädd. Hittills har jag sluppit svimma helt och hållet men att jag måste lägga mig ner så fort som möjligt är viktigt. Men hey, vem har sagt att livet ska vara lätt?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0