Lugnet

Den här torsdagen har gått i lugnets tecken av någon anledning. Fick ju som sagt inte sova så som jag ville så blev väl lite extra seg pågrund av det skulle jag tro. Tror jag hade nattlinne på mig tills klockan började närma sig middagstid, pinsamt kanske men sant. Även om dagen började lugnt så har jag gjort destomer nu ikväll, har tvättat, bäddat rent i sängen, duschat och så slagit in Elmers doppresent. Man kan ju undra varför jag inte gjorde något av det tidigare idag istället för att bara slå dank, så varför? Jag vet inte och kommer inte på något bra svar för den delen heller. Fast jag har inte bara slagit dank ändå, har läst ut en till av Isfolket böckerna, bara sex stycken kvar nu. Verkar vara min fjärde omgång med dessa böcker och den här gången har det tagit lång tid att börja närma sig slutet. Mamma blev lite chockad då jag sa vilken bok jag var på sist hon var här, hon tänkte; du fick ju nyss böcker av mig? Men sen så hämtade jag ju fler nu helgen som var. Är i grund och botten mammas böcker så brukar låna hem några stycken åt gången då det är 47 böcker. Så, varför är jag inte klar redan? Jag har valt att läsa böckerna under skollov, längre resor, helger eller liknande då jag helt enkelt inte kan sluta läsa om jag börjat. Passar på att läsa ut böckerna nu medan jag är arbetslös. Hade jag läst under tiden som jag studerade hade jag nog inte fått samma betyg som jag har fått, så bra är böckerna.
 
Apropå det så ska jag nog ta och börja läsa lite på bok nummer 42, nu är tiden slagen i serien och det är alltid så spännande att komma dit. Av någon anledning minns jag mer från början av serien och mitten än av slutet. Kanske för att det ska bli så spännande som det är? Får ni chansen att läsa Sagan om Isfolket så ta den! Som första bokens namn så blir man trollbunden av denna serie.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0