Lugna dagar

I fredags klev jag upp lite tidigare än tänkt på grund av mitt ryggonda, Emma fick fortsätta sova vidare ett tag innan jag väckte henne. Hon tog sig en dusch och jag bjöd på en gourmét lunch i form av köttbullar och potatismos, haha. Skämt åsido, inget fel på maten i sig men jag brukar alltid bjuda på varma mackor eller så när Emma sover över men nu hade jag inte så mycket pengar så tog det som fanns hemma i stället. Mätta och belåtna tog vi det bara lugnt innan mamma dök upp för att hämta Emma men innan dom for hemåt så var dom kvar ett tag till bara för att umgås. När dom rullade vidare så gick jag ner till tvättstugan för att hänga upp tvätten och sen vidare upp till lägenheten igen för att få bort lite disk innan kvällens matlagning. Lite senare dök Britt-Mari upp och vi tog en promenad till Ica på Berghem för att handla hem till kinagrytan. Hade sedan tidigare planer på att laga kinagrytan den 6 augusti så det blev lite tätt nu men det gör inget för den är så underbart god. Jag har fört in det som tradition att laga kinagrytan på min och Johans årsdag då det var den vi åt det datumet 2011. Egentligen skulle vi äta den dagen innan men då for vi ut och åt med Emma och Lars på Eastern Palace istället. Vi lagade den även i fjol på vår ett års dag så varför inte göra det i år också? Efter middagen så åt vi chokladmousse och såg filmen Oz the great and powerful. Blev en väldigt lugn fredags kväll och natt vilket inte satt helt fel efter förra helgen i Åsele.
 
I lördags blev jag upphämtad av familjen KPP, vi hade planerat att gå på Gammlia som vi gör någon gång varje år. Öppettiderna hade kollats upp men det hade missats att gårdshusen och det är stängt på grund av reparationer. Kunde dom inte ha reparerat i våras? Vi köpte glass och gick sedan in en sväng på Västerbottens Museum som ligger precis bredvid. Där inne stötte vi även på bröllopsparet som var på väg att gå vidare till den söta lilla kyrkan och gifta sig. Efter lite lek i brorummet så åkte vi vidare och tillslut hamnade jag hemma hos Britt-Mari där jag var bjuden på middag. Blev bjuden på Karlssons istället för Janssons, alltså med skinka. Det passar mig bra då jag inte äter Janssons. Efter middagen gick vi till Ica kvantum för att köpa efterrätt, ja, efterrätt två dagar på raken är inte bra men nu blev det så. På vägen dit så höll Britt-Mari på att bli bajsad på av en gigantisk mås. Ungefär en halvmeter ifrån henne sa det splatt och det var så mycket bajs att det till och med skvätte lite på hennes ben. Inte så roligt just då kanske, men efteråt kunde man ju ha lite roligt åt det. Kvällen fortsatte med marängsviss och packande då Britt-Mari skulle åka till Stockholm på söndagkväll. Hjälpte till litegrann så att hon inte skulle ta med sig för mycket i och med att hon planerade att shoppa i Stockholm också. Det är lite svårt att begränsa sig själv ibland för när man väl är framme kan man ångra något. Fast hej, vad gör det om 100 år? Samtidigt som det blev en sen natt blev den inte allt för sent eftersom jag skulle upp i tid för att göra naglarna på söndagen.
 
 
Pappa Lars har ett snyggt grepp om storasysters ben då hon tänkte vara busig och putta på lillebror
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0