Bröl

Mina åderbråck har funnits i bra nog många år enligt mig själv och nu börjar dom föröka sig. Vad är det för sätt? Det jobbiga är att det klättrar nerför benen men även ut mot framsidan vilket gör så att jag får ont i magen. Jag vill kunna ha kortare leggings på sommaren men i och med hur det blir så kommer jag nog inte vilja fortsätta med det. Det kanske låter fjantigt men det är verkligen inte roligt, snart 25 och benen fulla av åderbråck. Ja, i och med min vikt och viktproblem får jag väl skylla mig själv i mycket men tyvärr så är ju gener ingenting man kan göra så mycket åt. Får helt enkelt prata med vårdcentralen igen om att specialbeställa stödstrumpor. Förutom på nedre delen av benen så har jag ju även på ena låret också så jag skulle behöva ett par högre för jobbiga dagar. Får ofta höra att stödstrumpor är det enda sättet men ändå får jag aldrig någon respons då jag ber om hjälp med att få mäta ut speciellt för mig. Måste kanske skicka dit min onda tvilling istället som är bättre på att höja rösten och spänna blicken i folk så att dom börjar darra i benen. Vet av egen erfarenhet att det krävs lite jävlar anamma ibland för att få den hjälp man behöver tyvärr.
 
Nej, nu ska jag fortsätta med att städa medan tvättmaskinerna går. Har städat klart i köksvrån så nu väntar toalettrummet. Var bara tvungen att få bröla lite i och med min upptäckt bak och fram på benen, fy fan säger jag bara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0