Första veckan som lapp

Skämt åsido med rubriken, men jag har varit här uppe en vecka nu som sagt. Har inte hållit på med renarna något men vecka 27 drar nog kalvmärkningen igång så då kommer jag att vara där lite nu och då, allt beror på hur mycket jag orkar. Så, hur har min första vecka som arbetande kvinna varit? Jobbig! Däremot så har det gått väldigt bra även om min kropp sa upp sig efter andra dagen och sömnen, ja den sa upp sig redan i söndags kväll.
 
Första veckan inom storstädet har varit väldigt påfrestande fysiskt och ärligt talat så ser jag inte riktigt fram emot sista samtidigt som jag gör det. Jag blir stolt över mig själv när jag jobbar och står i då jag vet att jobbet blir gjort och dom som har anställt mig blir nöjda. Det är även väldigt roligt att jobba tillsammans med Aila, Johans mamma eftersom jag inte har möjligheten att åka upp hit allt för ofta. I och med att vi bor hemma i huset får jag också chansen att umgås mer med hela Johans familj då man hälsar på varandra titt som tätt. Det är underbart att få komma alla så nära. Åter till påfrestandet, jag har fått väldiga problem med min kära rygg. Jag har så ont att jag vill lägga mig ner och ge upp men det vägrar jag göra. Sen sömnen, jag får inte sova. Det tar flera timmar innan jag somnar och när jag väl somnar vaknar jag stup i kvarten. Mycket beror nog på att Johan har jobbat eftermiddag och kommer hem där mot 23 tiden. I och med all värk och sömnbrist har det varit jättejobbigt att vara utan han. Vi har setts när han kommer hem och lägger sig med mig och sen en halvtimme vid morgonen då han kliver upp och äter frukost med mig. Det blir inte många ord som hinner med att sägas och det har känts väldigt konstigt.
 
På jobbet har vi snart blivit färdiga med en avdelning och det känns riktigt skönt. Blir lätt lite stressigt mot slutet då vi inte kan jobba på som vi vill i och med att det är fullt med barn på avdelningarna. Vi får gå lite efter deras tider och ibland får dom anpassa efter oss också så att vi ska hinna. Det är riktigt roligt att det är så trevlig personal på Granbacka, det går att prata med alla och även skämta. På en avdelning är det en kvinna som gillar att skämta med mig men samtidigt har hon varit lite orolig över att jag har tagit henne på allvar. Men jag är ju likadan själv så ingen skada skedd där inte. Det är bara roligt om det blir så.
 
Annars i veckan så har vi hunnit med två små partyn och ett stort. Ja, nu räknar jag inte med midsommar för det kommer att få ett eget inlägg. I tisdags kväll var det Alpnaering som gällde och det var lika trevligt som vanligt. Den här gången beställde jag en leg gel som ska vara bra för trötta ben, vore perfekt om den funkar bra på mina åderbråck och när jag blir lite spänd. Vi var det vanliga gänget som bestod av kvinnorna Örtstam och jag, ja, jag räknar mig till gänget nu även om jag inte kan vara med alla gånger. Utöver gänget så var vi några fler också och kvällen bestod av mycket fika och mycket skratt. Blev en ganska sen kväll utan sömn och kvällen därpå blev det Partylite party hemma hos Hanna där vi bjöds på tårta. Vi fick titta på olika ljus och sniffa på olika dofter, jisses vad fina saker det fanns. I och med att jag blir 25 snart fick jag välja ut en födelsedagspresent som jag skulle få av familjen. Jisses vad bortskämd jag blir. Det är inte sant vilken tur jag har med att fått träffa så fina människor. Mest bortskämd blir jag däremot med all värme och glädje som familjen skänker mig. I torsdags fyllde mellanbrodern Axel i familjen 18 år och då blev det kalas! Det blev massor och gott fika och massor av folk, sammanlagt blev vi upp emot 28 personer. Det kallar jag firande. Det kändes väldigt skönt att torsdagen var vår sista jobbdag den här veckan i och med alla aktiviteter och hur slut jag har varit.
 
Nu ska jag däremot peppa för en vecka till på jobbet hur det än går med ryggen, vila kan man göra i graven. Men även lite efter jobbet om man inte har andra planer. Idag och imorgon jobbar Johan tolvtimmars pass men till veckan har han ledig vecka. Förhoppningsvis kommer jag att få sova bättre i och med att jag kommer få mer kvalitetstid med mitt hjärta.
 
 
Jag trivs till tusen i min nya gula, sen har jag visst gått och blivit långhårig igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0