Lugn

Den här måndagen har gått i lugnets tecken, fram till att Britt-Mari kom hit en andra gång så hade jag bara gått hemma och dolat på i min egen takt ungefär. Igår kändes det nästintill jobbigt att vara göra lös i och med den fullspäckade veckan annars men idag var det faktiskt skönt att sega på som en riktigt härlig kolasmet. Eller ja, helt göra lös var jag ju faktiskt inte, jag tog tag i dammtorkningen som planerat även om jag inte tog allting. Har köksvrån och toaletten kvar när det gäller dammtorkning.
 
När Britt-Mari kom hit andra gången så hade hon varit iväg på Biltema en sväng, jag valde att stanna hemma i och med trötthet och lathet. Innan det lämnade hon lite grejer här eftersom hennes kväll skulle spenderas här. Vi for i alla fall vidare till Ålidhem då jag skulle posta ett paket och även höra om hur mycket frimärken som skulle behövas till ett kuvert. Innan det var jag däremot hos vaktmästaren och klagade, är spyless på dom som använder min balkong som en askopp. Är man mogen nog att välja att riskera sjukdomar som lungcancer och kol är man väl också mogen nog att kunna hålla det rent runt i kring sig? Till och med jag har en askkopp fastän det är sällan folk röker på min balkong. Har nästan lust att tejpa fast den på den misstänktes lägenhetsdörr. Har även en gullig granne som tycker om att lämna sin soppåse utanför sin lägenhetsdörr. Snälla, vi bor i korridorer med en dörr ut till trapphuset, vart ska lukten ta vägen? I torsdags höll jag nästan på spy då jag och Britt-Mari skulle in en snabb sväng hos mig då en soppåse med rutten köttdoft låg och gosade i värmen. Vaktmästaren vill ju helst komma på dom i stundens hetta med dessa onödigheter så kan bli svårt att få någon rätsida på det hela men tillslut kommer jag tappa humöret. Av  någon anledning så hettar mina tankar till väldigt mycket för tillfället och därför bad jag vaktmästaren att ta tag i det innan jag skrev en väldigt arg lapp själv. Ja, nu tycker många att jag är världens gnällkärring men ärligt talat så kan jag ta det. Jag betalar inte över 4000 i hyra för att bo i ett soprum. Nu ikväll då Britt-Mari skulle hem så såg vi att det är köttsaft eller blod torkat i en fin fläck utanför den här hyresgästens dörr, vad är det för fel på folk? Bor man i hyreshus kan man inte bete sig hur som helst ärligt talat, kan man inte ha respekt gentemot andra kan man flytta dit ingen annan bor.
 
Imorgon bitti bär det av hem till Sävar, har min sista tid hos folktandvården då jag ska träffa tandhygienisten för ett sista försök att få bild på mina visdomständer. Har även lite tandsten som måste tas om hand om och det blir ju intressant då det är första gången. Har tid först efter lunch men känner att det är skönare att fara redan på morgonen då jag ändå kan gå hem till Emma och Elmer direkt på morgonen. Annars kommer jag till Sävar, hoppar av på Ica och köper lunch och sen går jag hem till Emma och Elmer som nog sover och så äter jag min lunch och sen vandrar jag vidare igen. Mer kvalitetstid och mer tid att få sitta och prata är så mycket mer värt än en sovmorgon.
 
Måste släppa fram gnällkärringen en stund till tyvärr, min telefon kan inte ta emot sms! Jag smsade med Johan i natt och helt plötsligt blev det tyst. Jag trodde att han somnade och fortsatte med mitt men senare ringer han upp och undrar varför jag inte svarar. Har ännu inte fått några sms så det finns säkert upp emot tio stycken som snurrar runt där ute. Har tömt inkorgen, har startat om telefonen, har tittat igenom inställningar och hittar ändå inget fel. Har fått höra att det är tjall på Telias nät men är ju så konstigt att andra kan ta emot sms och så men inte jag. Åh, jag blir tokig! Nej, nu ska jag vara tyst och låta lite gladare kanske. Snart får jag träffa Johan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0