Oj

Oj vad jag känner mig dålig ibland i och med mina hipp som happ uppdateringar. Av någon anledning så kommer jag in i en stressfas långt innan jag ska iväg. Sist jag åkte upp till Johan var inget undantag, jag kände stress inför att hinna allt som skulle hinnas med och så vidare. Det är samma nu speciellt då jag vill hinna vår/sommar städa också. Har precis dammsugit och torkat golven så nu är jag nästan klar med min städning. Det enda som jag har kvar är att putsa mina fönster och byta gardiner. Det ordnar jag nog på tisdag beroende på väder. Apropå tisdag så var jag ju hos tandhygienisten i tisdags och ordnade det sista. Min lilla mängd tandsten skrapades bort och så var det tänkt att vi skulle fota mina visdomständer igen för att få en bättre bild men dom valde att skicka en remiss till käkkirurgen inne i stan istället, jippi. Varför kunde dom inte göra det redan i mars då hade det kanske varit ur världen redan. Har ju dock tyvärr märkt av det inom vården dom senaste åren att allting ska ta lång tid och vara krångligt. Man måste tyvärr vara frisk för att vara sjuk nu för tiden.
 
Förutom tandhygienisten så har jag även hunnit med att tvätta, få sent besök som bestämde sig för att sova över. Dock höll jag inte på att få sova men tillslut förstod människan på soffan att jag behövde tystnad inte youtube och Crunch Crunch ljud från nacho påsen. Smått irriterad? Ja och självklart är man för snäll, skulle ha bett personen fara innan jag skulle sova men samtidigt kunde jag inte slänga ut någon utan telefon eller sängplats. Tillslut kom nationaldagen, jag började min dag genom att "slänga" ut den här personen som är en gammal bekant. Dock så har vi inte pratat på flera år. Efter det åkte jag ner på stan och lämnade tillbaka en telefon som jag hade fått låna av Telia dagen före. Min kära telefon vägrade huxflux att ta emot sms, googlade och googlade tills jag kom fram till att det är väldigt vanligt att det blir stopp i flödet. Genom att flytta över mitt Micro sim kort till en annan telefon så släppte proppen och jag kunde byta tillbaka till min egen igen. Nu har jag köpt adapter för Micro sim för att vara på den säkra sidan om det händer igen för givetvis har min extra telefon plats för ett vanligt sim. Efter det tog jag mig iväg till affären med ett berg av pant, ja, jag har varit lite för lat på den fronten. När det var klart åkte jag hem och gjorde i ordning middag. Kvällen avslutades med en promenad med mina nya bungypump stavar. Dagen till ära motionerade jag med svensk kvalitet. Rätt så bra sätt att fira nationaldagen om jag får säga det själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0