Att sminka

Min förmiddag har gått ut på att leka med smink, tyvärr har jag en dålig huddag så är fnöskigare än fnöskigast i ansiktet. Det är ju alltid lika roligt när man smörjer in ansiktet och det ser bra ut men direkt man lägger på foundation och puder så spricker huden upp. För att fräscha till det brukar jag ta bort hudflagorna med en pincett, blir så less på min hud ibland! Det är iallafall positivt att min lugg är för lång nu för då döljer den iallafall mitt värsta problemområde. Det är lite att chansa för mig när det gäller att sminka mig. Ena dagen får jag knappt en flaga medan jag får flera stycken nästa dag. Då kan man ju tycka att jag ska skita i foundation och puder men icke sa nicke. Jag är en av de som har rött ansikte dygnet runt, bara mer eller mindre. Just idag är jag inte i mitt rödaste esse men röd nog.Trivs mycket bättre med att få bort det röda även om jag kan bli extra torr. Lite måste man ju offra eller hur? I julas la jag bara foundation på halva ansiktet för att visa mamma och lillasyster vilken stor skillnad den gör för mig. Först nu har jag tagit kort på det för att kunna visa er andra också. Sen att min korta hals försvann på bilden kan vi ju hoppa över att lägga märke till.
 
Förutom foundation och puder så har jag även lagt på ett rouge. Till ögonen har jag använt mig av tre ögonskuggor, en lila, en gulvitaktig och en svart. Den svarta har jag bara lagt som ett tunnt suddat streck ovanför fransraden dock. Har även använt mascara och världens minsta kajalpenna. Jag borde köpa en ny kajalpenna men tycker inte att någon jag har testat sitter lika bra som den här tyvärr och den har flera år på nacken. Jag är verkligen inget proffs på att sminka men det är roligt att hålla på ibland ändå. Skulle vilja kunna göra snygga sminkningar på mig själv men då behövs det säkerligen mer sminkverktyg och liknande. Men jag är inte direkt känd för att lägga pengar på smink och annat till ansiktet. Jag brukar kalla det för pjöller även om jag älskar det, men har man inte råd så är det inte lika roligt att hålla på alla gånger. Det roligaste med att sminka ögonen är att se vilken stor skillnad det blir. Har ordnat ett kort på ögonskillnaden också som ni får se.
 
Om ett tag ska jag släppa ut flätan och fixa mina lockar, får se om jag lyckas ta ett bra kort på när jag är helt klar med smink och hår.
 
Bild 1 Foundation resultat
Bild 2 Ögon skillnad
Bild 3 Slutresultatet, bjuder på att ni får se min fnöskiga panna, den är nu dold under luggen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0