Dödsdom

Idag var dagen som man aldrig ser fram emot, kan nästan höra musiken från filmen Hajen. Jag var hos tandläkaren! Ja, ska vi vara petiga så träffade jag en tandhygienist eftersom min tandläkare fick värkar igår. Jag verkligen hatar att röntga tänderna, det gör ju så ont att bita fast röntgenplåten eller vad man ska kalla det. Jag fick även göra det sex gånger då två bilder blev dåliga och de två sista var försök att få med rötterna på min ena visdomstand. Så varför dödsdom? Ja, jag har sju hål, sju hål! Samtidigt var jag beredd på att det skulle vara illa men kanske inte så illa. Sist jag var hos tandläkaren var 2010 någon gång, det är alltså tre år sen. Redan då hade jag små hål som jag behövde sköta om. 2010 var även året som jag gick in i väggen, därmed tappade jag allt vad tandhygien hette, lägg sen till mediciner på det som jag även har ätit 2011 och så även all min dricka. Räknar man ihop allt det så är det inte så konstigt att min mun har gått ner sig så som den har gjort. Ja, visst borde man alltid tänka på att sköta munnen men ibland är inte ens de lätta sakerna lätta. Fick även veta att jag har lite tandsten på baksidan av tänderna som behöver tas bort, som tur är så är det bara lite. Däremot så har jag inte lika tur med mina visdomständer. Kan bli att jag måste dra ut ena tanden som har växit ut snett, tuggytan ligger mot kinden. Har även en visdomstand som inte har kommit ut än men den är mer än sne, den är liggande. Tuggytan på den tanden ligger mot sidan av min andra tand. Den växer alltså vågrätt istället för lodrätt. Nu kan jag bara hålla tummarna att jag kan få hjälp med min tandvård så att det inte blir värre så att man kanske måste åka in akut istället. Ritar en väldigt vacker bild så ni på ett ungefär får se hur snäll min visdomstand är. Nej, jag är ingen konstnär och ja, jag ska kämpa för mina tänder!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0