Färgglada ägg

Snart är påsken över för i år och samtidigt känns det inte riktigt som om det har varit påsk. I fjol var jag uppe hos Johan med hans familj och det var stora middagar, mycket färger, skoter, grillning och så vidare. I år har det inte blivit riktigt samma vilket är lite tråkigt. Har haft en jättetrevlig påsk ändå även om den inte har sett ut som den brukar göra men ibland blir det ju anorlunda. Mamma flyttade nu under påskhelgen och Kajsa fick tyvärr magsjuka så planerna blev lite ändrade.
 
På långfredagen åkte jag hem till Sävar mitt på dagen, var hemma hos pappa och Kajsa en stund och åt lite helgskinka på tunnbröd innan vi gick vidare mot mammas lägenhet för att kolla hur läget var där. Efter det skulle pappa och Kajsa in till stan och jag vidare hem till familjen KPP och umgicks med dom innan jag skulle tillbaka till pappa för att äta middag.Innan jag gick tillbaka så kom pappa och Kajsa förbi en sväng med påskägg åt Emma och Agnes, jag fick välja mitt tidigare. Agnes njöt för fulla muggar av sitt påskägg vilket hennes mage inte gjorde tillslut, men tror hon tycker det var värt det iallafall. Hos pappa dukade dom upp med sill, gravlax, kallröktlax, pepparlax, ägghalvor med skagenröra, helgskinka, nötkött, prinskorv och potatis. Behöver jag säga att prinskorven var till mig? Ja, jag åt ju självklart helgskinka och ägghalvor också, åt även en liten bit pepparlax. Sill, och gravlax, rökt lax och så vidare är inte riktigt min grej, ugnsstekt lax däremot är himmelriket! Men hör och häpna ändå, jag smakade en bit sill och nej, det är fortfarande ingenting för mig. Ett tag efter middagen gick jag tillbaka till familjen KPP så jag hann träffa barnen igen innan sängdags, hade ju lovat Agnes att komma tillbaka så var ju tvungen att hinna säga god natt. Efter det gick jag och Emma hem till mamma och Emil en sväng och umgicks i soffan med lite godis och chips. Sen bar det av hem med Emma där Lars låg och såg på Little Britain, vi såg det ett tag tillsammans innan jag gick hem till pappa för att sova.
 
När jag vaknade upp på påskafton fick jag veta att Kajsa hade magsjuka så jag åt lunch och packade ihop mina saker för att rymma hem till familjen KPP, kände inte för att bli sjuk så vi får se hur det går, än så länge är jag pigg vilket jag också tror att jag kommer förbli. Hemma hos KPPs så låg hela familjen och vilade vilket jag redan visste, jag hade tänkt titta på tv men det blev så att jag la mig på deras soffa och sov nästan två timmar, se där. När alla var vakna och pigga delade vi upp oss, Lars och Agnes for till Agnes farmor medan jag, Emma och Elmer tog oss en promenad till Ica och sen även en promenad runt brånet. Blev att vi joggade små sträckor då jag ville testa hur mitt ben kändes på grund av en sträckning i vaden. Förstår inte hur Emma orkade jogga med vinterjacka och barnvagn men det gjorde hon, bra jobbat! Testade jogga en bit på helt bar asfalt och det kändes som himmelriket motför att jogga på is, snö och grus. När vi kom hem så började Emma med middagen och ett tag efter att vi hade ätit kom resten av familjen hem så det blev både bus, bokläsning och målning som stod på schemat. Lite senare på kvällen fick jag skjuts hem av pappa då han ändå skulle skjutsa hem Eve också. Hade kunnat stanna en natt till då mamma hade varit snäll och tittat till Mirabelle men nu hade ju min sängplats försvunnit så det blev att åka hem istället. När jag kom hem och hade bytt om till myskläder slog det mig att det var lördag och inte söndag. Fy vilken tråkig lördagskväll jag hade, blev snabbt uttråkad och göralösa. Tänkte blogga redan igår men jag var så uttråkad att jag inte orkade tänka. Haha, det är inte lätt alla gånger inte.
 
Ja, så kan man säga att min påsk har sett ut för nu när jag sitter ensam hemma tänker jag inte på att det fortfarande är påskhelg för jag har varken påskmat eller påskpynt hemma vilket jag brukar ha lite av iallafall. Det har varit många goda skratt, mycket bus, god mat och trevligt sällskap så egentligen kan man inte klaga. Men jag vill klaga iallafall. Jag är lite fjantig när det gäller högtider, har jag varit tillsammans med Johan under en högtid så vill jag gärna ha det så hela tiden men då vi bor som vi bor funkar det ju tyvärr inte alla gånger. Älskade Johan, om du visste hur mycket du betyder för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0