Svammel

Efter många om och men tog jag mig äntligen in i duschen. Ibland hittar man på så mycket annat att plocka med innan man kan göra det som var tänkt. Det var likadant med middagen, jag orkade egentligen inte äta så jag plockade runt lite i sovrummet innan jag tillsist värmde upp maten. Det var till och med så enkelt som att bara stoppa in en tallrik i micron men ändå så tog det över en timme, ja, jag vet inte vad problemet är ibland. Känner mig mycket fräschare nu efter duschen men har insett ännu en gång att min lugg börjar bli på tok för lång! Varje gång nu när jag duschar och ska blåsa luggen och så vidare så sticker den mig i ögonen, det är inte så skönt ärligt talat. Borde ordna en klipptid för luggen men så länge jag inte gör det så sparar jag pengar. Ja, det är billigare att göra det själv men jag är alldeles för rädd för att inte bli nöjd och då känns det bättre att gå till frisören även om det gör lös på 150 kronor, i början då jag gick dit kostade det 120 kronor och det tyckte jag räckte mer än väl.
 
Ska försöka vara duktig att inte lägga mig allt försent då det bär av hem till Sävar imorgon, blir att jag tar 11.25 bussen redan för då får man mer tid med sina nära och kära. Nu idag så har ju även mamma flyttat till den nya lägenheten på andra sidan ån så nu bor alla nästan på samma gata vilket är perfekt. Alla bor kvar i Sävar förutom jag och lillasyster tillslut tror jag även att lillebror har planer på att bli stadsbo. Börjar jag studera nu till hösten så förblir jag stadsbo annars vet jag inte riktigt vars jag hamnar, vi får helt enkelt vänta och se vad framtiden har att ge mig. Får se om jag packar med mig mina träningskläder för en promenad antigen imorgon eller på lördag, borde passa på att röra på mig nu dom här sista dagarna på veckan då jag tappade kraften till det i och med insättningen av spiralen. Jag håller verkligen tummarna för att vikten inte ska skena iväg nu i början då jag har fått min spiral eftersom den gjorde det då jag började med cerazette sen så är en av biverkningarna att man går upp. Johan ser inget problem i det utan han menar att jag klarar av att gå ner igen och visst det gör jag ju, det vet jag nu men samtidigt så vill jag inte gå upp något i vikt pågrund av något jag inte kan göra något åt. Det är en helt annan sak om jag äter godis och så vidare då är det ju bara mitt fel och ingen annans. Känns som att mina inlägg handlar mycket om vikt och pengar nuförtiden men det är ju tyvärr så livet ser ut idag. Man är ganska beroende av båda och om jag kunde skulle jag gärna byta plats på problemen, viktmängden får byta plats med pengamängden, det vore väl perfekt om man kunde göra så? Ja, min humor är inte så bra alla gånger så nu ska jag sluta svammla så mycket och göra någon nytta hära hemma.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

En fråga, det måste väl ändå vara sånt man äter som gör att man går upp när man tar cerazette? Tänkte att dom kanske förstärker det hela, fast i grund och botten så går man upp av det man stoppar i munnen och inte av själva tabletten. Har flera kompisar som äter det utan problem med vikt. Har planer på att börja med cerazette men vet inte ännu.

Svar: Självklart är det mest pga det man äter också, men då jag har problem med mat sen tidigare så är det ju inte alla gånger som jag tänker på att jag kanske tex skåpäter. Min sjukdom ökar både min hunger och min vikt. Även om jag inte äter så mycket så är min vikt jättekänslig. PCO är ett mindre helvete kan man säga, jag hittar ny information hela tiden känns det som. Det är en väldigt svår balansgång fastän man rör på sig också. Annars så tycker jag att cerazette är bra, var andra omgången jag åt dom och var nu jag fick problem både med vikten och med finnar så det är så olika för människor.
Erica KP

2013-03-29 @ 08:52:45
Postat av: Lisa

De klipper luggen för 30 kr på frisörskolan på Dragonskolan. Det är vissa dagar i veckan bara men om man ringer till dem så säger det en röst när nästa tid är då man kan boka en tid. Ring 090-162525 :) Min mamma klippte luggen där för ett tag sen och hon var jättenöjd. Tror det var typ 40 kr om eleven gick sista året. Annars andra året typ 30 kr.

Svar: Ah se där, ska tänka på saken :) Jag är lite fjantig när det gäller klippning, vet inte varför :P Tack för tipset :D
Erica KP

2013-03-29 @ 14:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0