Första tentan någonsin

Idag har jag skrivit min allra första tenta någonsin och magkänslan säger att det gick bra. På universitetet har vi bara U, G och VG och jag känner att jag borde få åtminstone G. Klev upp redan runt halv sju i morse för att hinna med att äta och snabbrepetera frågorna utan att behöva stressa innan jag skulle hitta till Östra paviljongen där tentan skulle skrivas. Jag var klar redan vid halv 8 och var framme strax efter 8 i morse, haha. Nämnde jag att tentan började 9? Stannade utanför för att få lite luft och lite senare dök välkända ansikten upp så vi pratade lite om nervositeten inför tentan och så. Är lite besviken över hur informationen kring skrivsalarna fungerade. fanns några stycken och när vi ställde oss i en kö vid en så kom någon ut därifrån och sa att dom gick efter efternamnets bokstäver men det stod ingenstans vilka bokstäver det var. Tillslut hörde jag vars jag skulle vara och ställde mig därför i kö, då kommer en kvinna från en annan sal och säger att folk kan komma dit istället. Då frågar jag om det med efternamnen men hon viftar bort det och säger att alla ha samma listor. Så varför säger då en annan att man ska gå efter efternamnet? Jisses, det var inget som vi studenter behövde i morse enligt tentan vill jag lova.  
 
Tentan såg ut så att dom hade valt ut tre frågor av instuderingsfrågorna och en fråga handlade om skollagen och vår inriktnings kunskapsuppdrag. Den var lite luddig att skriva för än om jag hade mycket i huvudet kunde jag inte få ut det på papperet riktigt som jag ville. Men summan av kardemumman, jag är nöjd med min insats så nu är det bara att vänta på resultatet som vi får om minst tre veckor typ. Ja, det är länge men vi är ju upp emot 300 också som går den här kursen om inte fler, det är inte så konstigt att det tar tid. Självklart skulle jag gärna veta redan till veckan men det är inte så mycket att göra någonting ut. Nu är det bara dags att ta tag i pluggandet för nästa tenta som är den 25e. Dagens tenta hette Kunskaps- och vetenskaps teori, nästa heter informationsvärdering i praktriken. Det låter väl intressant? Kommande föreläsningar handlar om argumentationsanalys och källkritik vad jag sett hittills. Det är bara att köra på i samma takt så klarar vi det här. Är jätteglad över min studiegrupp som jag har suttit med nu under veckans gång. Känns riktigt härligt att ha fått träffa så fina människor som stöttat mig så bra som dom gjort. Ge och ta, det är underbart!
 
 
Visst har kursboken en rolig framsida?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0