Hulken

I morse bar det av till gymmet för att möta upp Jenny för ett pass på Iksu. Som vanligt blev det en genomkörare av kroppen, trivs med att få med alla större muskelgrupper. Är fortfarande jättedålig på namn på övningar och liknande så jag måste ta tag i att skaffa ett träningsblock där jag kan skriva ner vad jag gör, hur mycket och vilken tyngd. Rubriken kommer ifrån att jag kände mig som en muskelknutte idag, det kändes så mycket mer i musklerna idag än sist.
 
Triceps press i maskin 15 kg 3x10
Triceps med viktskiva 2,5 kg 3x10, 5 kg 1x10 (ville testa)
Rodd i maskin 30 kg 3x10 (bra för övre och undre rygg)
Övre rygg och biceps i maskin 25 kg 3x10
Benpress 65 kg 3x10 (fanns bara ojämna vikter)
Bicepscurl i maskin 5 kg 3x10
Magpress i maskin? 15 kg 3x10
 
Utöver detta körde jag och Jenny även dessa hopp som vi gjorde sist varvat med squats, tror vi kom fram till att det blev runt 40 hopp och 22 squats sammanlagt. Testade även ytterligare två benmaskiner, en för insidan av låren där jag körde 25 kg 3x10 och en mer för utsidan och rumpan kan man nog säga om jag minns rätt, 25 kg 2x10 och 30 kg 2x10 typ. Började med 25 kg bara för att prova på men kan fortsätta på 30 kg nästa gång. Tror jag har med dagens pass nu, eller ja, avslutade med 20 knäståendes armhävningar, armarna orkade inte mer just då och så fick jag syn på ett bekant ansikte, kan man skylla på det? En gammal klasskompis som har bott i Göteborg är nu tillbaka i Umeå och jag har pratat med henne om att hon ska få lära upp mig, vad har jag gett mig in på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0