Bingo

Idag skippar jag hemmafrurollen och drar på bingo! Eller ja, hemmafru och hemmafru, känner mig bara som det då Johan jobbar och jag dolar på här hemma. När jag är hemma hos mig dolar jag ju på också men blir lite annorlunda nu, nu gör jag saker för att överraska istället även om det bara är vanliga hemmasysslor. I alla fall, svärmor skickade ett sms i morse och frågade om jag ville följa med på bingo som är här i Nattavaara, varför inte? Var flera år sedan jag vann något men det är ju alltid roligt att fara iväg en stund och umgås. Har då hunnit vara iväg till affären som planerat och där inhandlades även lite fika då vi ska få besök av en kollega ikväll, ska bli trevligt även om det av någon anledning alltid är nervöst att träffa nya från Johans sida.
 
Apropå något helt annat, köpte en ny t-shirt någon gång innan universitetet slutade, tog en L men tänkte och sa samtidigt till Britt-Mari att jag borde ta en M, men vi blev så osäkra så det blev en L i alla fall. Idag när jag tog på den märktes det på en gång att det borde ha varit en M, suck. Enda "nackdelen" med att gå ner i vikt när man köper kläder, den är ju så himla fin! Dock funkar det att använda den i alla fall än om jag skulle vilja ha den tightare, men det är ju bara ett fjantigt i-lands problem egentligen.
 
Nej, ska ta och försöka plocka bort lite till innan det bär av. Vet inte riktigt när vi ska fara iväg då man måste vara där i god tid och köpa allt man ska ha. Än fast jag hade velat dammsuga och så vidare innan besöket ikväll så orkar jag verkligen inte det. Klagar någon på hushållet får de ta tag i det själv, testa själv att ha fyra hundar, man hinner bara städa så är det stökigt igen, haha. Finns viktigare saker i livet än att bara fejja på hela tiden tycker jag, det ska ju synas att man har tid med annat också. Kanske låter som ett latarsel men har jag fel? Det tär på kroppen och huvudet att städa hela tiden för tillslut blir det bara ett gift istället, det blir ett måste som gnager på hela tiden och tillslut gör man det varje dag, det är ingen livskvalitet enligt mig.
 
Men bingo, det är livskvalitet. Fast barndomsminnena är inte så fina, man blev ju less på en gång, haha. Fast minns att farmor brukade bjuda på flera smådrickor och även hade varmkorv i termos, just de delarna är ju fina minnen. Sist jag spelade bingo var förra sommaren om jag inte minns fel, det var riktigt trevligt och spännande så vi får väl se vad Nattavaaras bingo ger.
 

Taggad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0