Down

Jag har ju mått relativt bra den senaste tiden, även om jag varit stressad och haft saker runt omkring mig som har rivit sönder mig om och om igen så har jag ändå kunnat skaka av mig det och fortsätta må relativt bra. Har börjat försöka jobba med det, händer något runt omkring mig så ska jag inte gräva ner mig i det, jag kan inte fixa allting och finnas där för alla hela tiden. Någonstans på vägen så måste jag få vara Erica också och det funkar inte om man sträcker ut sina händer åt alla håll och kanter. Det låter kanske elakt och rentav egoistiskt men det är något som jag har lärt mig. Ibland måste vi vara egoistiska, det är inte alltid något dåligt. Hur ska jag kunna finnas till för andra om jag inte finns till för mig själv? Valde som sagt en Erica sommar och det har ibland varit svårt att inte gräva ner sig i saker som har hänt, tankarna om vad man ska säga, göra och så vidare har kommit till mig men de har fått flaxa vidare. Man kan inte alltid hjälpa andra, ibland måste andra försöka hjälpa sig själva. Ja, nu menar jag inte att någon har lagt över det ansvaret på mig men det är bara själva grejen med det. Självklart vill man finnas där till 100 % men ibland kan man inte det. Ibland vet man inte vad man ska göra eller säga för att det ska bli bra. Ibland gör man allt i sin makt utan att det ens blir bra och ibland verkar det inte ens som att man har försökt fastän det är något man gör varje dag. Som sagt, ta först och främst hand om dig själv, du gör bara dig själv och andra en björntjänst om du sätter andra före hela tiden.
 
Men i alla fall, det jag var inne på är mitt relativt bra mående, sen igår har det börjat knaka i fogarna litegrann. Innan Johan åkte till jobbet kändes det som om all luft for ur mig. Jag sa även till han att jag inte ville att han skulle åka. All energi bara försvann, jag till och med gick och la mig två gånger bara för att det inte gick att vara uppe. Även idag känner jag samma känsla, jag orkar ingenting direkt och fastän viljan att kunna är stark så går det riktigt inte. Ibland kommer de här dagarna och just nu beror det säkerligen på att hemfärden börjar nalkas, är ju van att vara med Johan nu, få somna och vakna bredvid han. Det är en omställning när man har varit upp i varandra i två veckor även fast han har jobbat båda, vi har ju ändå hunnit vara med varandra och få uppfyllas av varandras närhet. Han vet att jag finns här hemma när han kommer från jobbet och jag vet att han kommer in genom dörren om några timmar.
 
Mycket är väl också det att när jag åker hem så kommer man som tillbaks till verkligheten. Nog är det verkligt är uppe också men här kommer man ifrån allting som har varit och hänt, när man kommer hem är det lätt att allting bubblar upp. Snart börjar ju även allvaret igen med studier och så vidare, balansen ska återfinna sig och man ska orka vara stark. Började som sagt träffa en psykolog igen nu under sommaren men nu har det ju varit semestertider, vi ska träffas igen den 28e och då får jag väl prata av mig allt som har hänt och varit den senaste tiden. Det som hänt och varit har tagit luften ur mig många gånger men eftersom jag valt en Erica sommar har jag valt att inte fastna i det allt för länge. Jag är också viktigt.
 
Nu låter det här kanske väldigt negativt och mörkt men det är det inte. Ibland behöver man få släppa ut litegrann även om det är saker man har pratat om med folk tidigare. Nu ska jag ta och sminka mig litegrann, ser man fräsch ut känner man sig oftast lite fräschare. Efter det ska jag ta mig en sväng ut på byn, bara synd det mest är större vägar här, blir inte så mycket variation i promenaderna då man går själv. Senare idag ska jag testa göra yoghurt, men har även läst att det går att göra glass av det så får se vad det blir. Blir kanske frozenyoghurt?
 

Underbart sken på vår gård tidigare i veckan

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hoppas du får en bra dag, kram!

Svar: Tack detsamma, kram!
Erica KP

2014-08-08 @ 13:45:19
URL: http://xoomakeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0