Sthlm

I torsdags var dagen D, jag och Britt-Mari skulle åka till Stockholm. Vi blev upphämtade av taxi hemma hos mig runt nio tiden då planet skulle lyfta strax efter halv tio. På flygplatserna gick allt bara bra, vi kom iväg och fram i tid och bagaget kom fram utan problem. Väl framme så tog vi flygbussen till city, tog cirka 20-30 minuter vilket känns som en fis i rymden om man jämför med vad en taxi tar för den vändan. Som tur var kunde vi checka in direkt vi kom fram så då gjorde vi oss hemmastadda i rummet en stund innan vi gick ut i storstaden. Vi bodde på hotell Scandic Norrabantorget och där trivdes vi riktigt bra både när det kommer till rummet, personal, frukost och bar. Vi hade bestämt oss för en lugn dag där vi bara skulle strosa runt men av någon anledning blev det allt annat. Vi hittade på en gång saker vi ville testa och köpa så ja, vi shoppade loss redan första dagen, haha. Jag hittade en billig bh på Cubus och matchande trosor så jag var tvungen att slå till. Tidigare hade jag 90 D, vilket var väldigt lätt att hitta på till exempel Kappahl, nu kan jag ha 75-80 E, ja, 75 har jag kunnat ha på en men nu är det 80 som köpts. Det som hör till saken är att just 75 eller 80 E knappt finns på Kappahl, Lindex eller H&M, det betyder att jag kan riskera att behöva gå till de dyrare butikerna. Men men, blev ett litet sidospår nu. Underkläder köpte jag och lite senare köpte jag en klänning på Vero Moda som jag hade känt på redan här hemma. Har satsat på att shoppa sådant som inte påminner om det jag har hemma vare sig i form eller färg, ganska bra va? Var jättetrevlig personal på de Vero Moda vi besökte och här åkte även ett bälte med hem i påsen då jag fick tipset, ett smalt brunt, har inget brunt så även här testade jag nytt. Man måste våga mer. Till lunch blev den en currykycklingpasta på John Chris och till middag åt vi på Pizza Hut. Orkar inte försöka komma ihåg vad jag fikade för det gjorde vi varje dag ärligt talat. Men en dag åt jag en hallonmoussecheescake, jisses så god! Innan vi gick tillbaka till hotellet på kvällen gick vi in på ett seven eleven, eller om det var pressbyrån, minns inte, sak samma. Jisses så otrevlig människa, hon sa inte ens hej när vi gick in och när jag stod i kassan så pratade hon litegrann utan att lyfta blicken från telefonjäveln en enda gång. Hade tänkt säga; Det här är ett rån bara för att få en reaktion men jag skippade det. Tillslut var vi uppe på rummet igen med en ishink som vi ställde i fönstret för att kunna hålla drickan riktigt kall då vi var varma blev någon timmes pratande innan det var sängdags.
 
På fredagen klev vi upp och åt frukost, blev äggröra, prinskorv, bacon och vatten för mig varje frukost så här skötte jag ju kosten rätt så bra beroende på vad äggröran innehöll det vill säga. Efter frukosten gick vi upp och vilade en stund innan vi se gjorde oss i ordning för en vända på stan igen. Vet ärligt talat inte hur mycket vi har sprungit fram och tillbaka. Tror det blev Mcdonalds till lunch, tror vi körde på det alla dagar förutom första om jag inte minns fel. Blev en ganska lugn shoppingrunda på fredagen då vi skulle ut och fira 10 års vänskap på kvällen. Vi tog oss tillbaka till hotellet i tid för att fixa oss och sen även för att hinna gå till Thank goodness it's friday, TGIF, som låg vid Stureplan, det blev en promenad på cirka 20 minuter eller så vilket kändes perfekt. Först tog vi en strawberrymojito innan maten och efter det en pepsi max, kött, champinjoner, potatis, bearnaisesås till varmrätt. Till efterrätt delade vi på oreo madness och den kan jag rekommendera, var som en gigantisk orero sandwich, mums! Sen så avslutade vi middagen med en strawberry daquiri. På vägen tillbaka till hotellet lyssnade vi på en kille som satt och spelade cello, var helt underbart, ja, tror det heter cello i alla fall, haha. Efter en dricka- och prat stund så la vi oss och sov för att orka med en hel lördag också.
 
På lördagen klev vi upp och åt frukost och gjorde samma procedur med vilan igen. Därefter gick vi till gamla stan och snurrade runt ganska länge innan vi bestämde oss för att äta lunch på donken. Därefter shoppades det loss rejält. Har köpt en till bh, en omlott overzie tröja i en färg jag aldrig använt och en tubsjal. Kör hårt på att testa nytt helt enkelt då jag känner mig som en ny människa. Har även köpt ett pyjamas set vilket var behövligt då jag inte har några bra mysbyxor hemma längre. I gamla stan köpte jag en liten skylt där det står; A home without a cat is just a house. Tycker det stämmer med djur överhuvudtaget, ja om man gillar djur och vill ha djur så klart. När vi hade vandrat klart gjorde vi oss redo för middag på London, där tog jag filé Oscar, det var första gången jag testade crabfish till kött och det var gott, sen att crabfishen var hur fräsch som helst gör ju inget sämre. Vi satt nog och dolade på där i två timmar innan det bar av ut på drottninggatan igen där vi lyssnade på cellokillen igen. Vi gick även in och skulle köpa en dricka, när jag ska betala säger han i kassan 300 kronor, jag sträcker dock fram 40 och får tillbaka en tia. Därefter frågade han om det var ett bra pris och jag svarade; Ja, vi är ju i Sthlm så kan ju inte förvänta mig annat. Var ju tvungen att spela med lite nu då jag är en utböling till och med. Nu är vi inne på sista kvällen och den fördrev vi nere i hotellbaren med två daquiris var, jag drack två hallon. Dessa var perfekta för mig, var lite större isbitar och drycken var i ett martini glas, blev alltså inte som en slushee och jag slapp brainfreeze, haha. Får det av daquiris av någon anledning. Blev lite senare i säng så vi ställde klockan lite senare morgonen därpå.
 
I söndags klev vi upp lite senare och åt frukost och sen tog vi oss även en vila. När vi hade vilat så gjorde vi oss i ordning och packade innan vi skulle checka ut vid tolv. När vi hade checkat ut gick vi till donken och åt lunch i en timme eller mer för att fördriva tid, vi åt till och med glass, jag åt Mcflurry daim, det var länge sen. Vi vandrade vidare och tog bussen ut till flygplatsen, tror vi bara behövde vänta på flygplatsen i runt över en halvtimme så det passade vi in bra. Även här gick allt smidigt och poff så var vi hemma i Umeå. När vi hade landat på vasaplan med bussen så åt vi middag på Eastern Palace, självklart måste vi ju avsluta vår weekend med en bang! Därefter gick vi på affären innan vi skildes åt och åkte hem till vårt.
 
Ja, det var Stockholm i korta drag, kan ha snurrat ihop shopping och mat med olika dagar men det gör inte så mycket enligt mig. Vi hade en jättebra och trevlig tjejweekend och det tackar jag så mycket för. Var skönt att komma hemifrån en sväng innan universitetet drar igång även om jag inte hann vara hemma så länge sen jag var uppe hos Johan, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0