Hujj

Ingen rast och ingen ro känns det som ibland, i alla fall inte så att det räcker till att sköta om detta. Passade på att vara i Sävar även helgen efter sist, även denna gång sov jag över hos pappa och Kajsa. Hann även med att äta middag hos mamma ena dagen och middag hos Emma och Lars andra dagen, lunch blev det självklart hemma hos pappa och Kajsa. Denna gång tog jag med min kamera och på söndagen gick jag och mamma ut på en promenad i lite över en och en halvtimme, det blev knappt fyra kilometer men det är ju inte så konstigt i och med att jag gick runt och fotade så vi stannade på många ställen. Nu blir det lite hipp som happ men vill försöka få med så mycket som möjligt utan att behöva få med precis alla detaljer, tycker 82 ½ av 100 räcker bra va?
 
Veckan som kom och ännu är började väldigt lugnt, har ju fått höra att termin två skulle vara mycket lugnare men tji fick jag. Visst, vi har väldigt många eget arbetes dagar men i och med det har vi också ganska stora uppgifter som ska göras varje vecka och i och med det även mycket litteratur att plöja igenom. I måndags hade vi kursintroduktion och vi gick mellan klockan 9-14.30, vi skulle egentligen ha slutat en timme senare så det tackades och tog emot. Bar av en sväng på affären för att köpa lite till middagen och när den tillslut var lagad och äten var jag så trött. Givetvis plingade det på dörren och när jag tittade i kikhålet så stod det en okänd karl där, av någon anledning vill jag inte öppna dörren för okända nu när jag bor i stan, är inte rädd eller så men får ingen bra känsla av det. Tog mig tillbaka till soffan för att lite senare ta tag i att börja diska, började göra i ordning i diskhon och då plingade det igen på dörren och jag tänkte att det var samma. Gjorde samma procedur igen, tittade i kikhålet men där såg jag hundar och en Johan. Det var något jag inte var beredd på alls, jag öppnade dörren och försökte ta mig förbi alla hundar för att kunna krama om honom och när jag väl började kramas kunde jag inte släppa taget. Tårarna började komma och greppet hårdnade nog litegrann då det kändes som en dröm, skulle jag släppa skulle han kanske inte stå kvar. Nu var det ingen dröm så jag har fått ha mitt hjärta och alla hundar här tills i fredags, vilken lycka va? Tyvärr är det lite svårare att plugga då jag hellre umgås med Johan, sen så låter hundarna ganska mycket och jag har en liten lägenhet, haha, men det har gått ganska bra i alla fall. Så det har veckan bestått av som mest, plugg och umgänge med kärleken.
 
I fredags for Johan som sagt hem på förmiddagen och jag fortsatte att läsa klart litteraturen, lite senare klev jag in i duschen och sen kände jag för att fixa håret, ta på lite mascara och bara känna mig fräsch helt enkelt då jag var bjuden på middag hemma hos Britt-Mari med sällskap av mamma Birgit. Blev kvar hos de till sena natten och när jag kom hem blev det någon timme uppe innan sängen. Dagen därpå steg jag upp lite för sent men inte jättesent och började plugga, nu var det dags för att börja skriva ner svar på alla frågor. Hann med fyra av åtta innan det blev dags att göra sig i ordning ännu en gång. Blev nämligen bjuden på middag och bio igår av Birgit, tack så mycket! När vi möttes upp på stan gick vi och hämtade ut biljetterna innan vi gick vidare mot Costas, var lite besviken på servicen den här gången faktiskt, han som tog emot oss var mer upptagen sen med att springa runt och tända ljus istället för att se till att vi fick beställa. Men men, en fis i rymden, tillslut fick vi äta och det var jättegott som vanligt och därefter bar det vidare mot SF där vi skulle se Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Det är ingen film jag hade sett på bio i vanliga fall men den var faktiskt bra och vi i salongen skrattade flera gånger åt små saker. När bion var slut åkte vi hem till Britt-Mari igen där det bjöds på holländsk chokladtårta från NyaKonditoriet, jisses vad bortskämd jag blev igår.
 
I och med mina utsvävningar med trevligt sällskap och liknande så har ju pluggandet hamnat lite efter men ibland behövs det verkligen att man kommer ut ett tag också och inte bara sitter hemma fast i böcker och skrivande. Idag har jag hunnit med det mesta, har stödord kvar att skriva på två frågor men jag ska träffa gruppen imorgon och gå igenom för att kolla om vi har liknande svar. Tycker inte riktigt om den här uppgiften då det varit klurigt att hitta svar och det har inte varit så mycket tid på att läsa allting riktigt heller. Har även haft problem med att få klarheter i vissa saker, jag hoppas det beror på stress för hur ska jag kunna få veta något om inte de som ska veta gör det? Nu ska jag i alla fall ta kväll och bara vara. Ska bjuda på mina bilder från promenaden senare men nu får det bli en bild på fina Moa. Älskade räddhare, vinner man hennes hjärta däremot så är hon lika lugn bredvid en som när hon ligger och vilar på bilden. Moa är som sagt en av våra fyra hundar, de bor på heltid uppe hos husse i och med att det även är jakthundar. Det tackar nog Mirabelle för...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0