Snö

I torsdags åkte vi in till samhället för att kolla efter nya vinterskor. Tyvärr fanns varken storlek eller modell, antigen så är skorna för låga eller alldeles för höga, alltid roligt att ha ärvt grova ben. Även Johan gjorde bort ett ärende tidigare under dagen och när klockan närmade sig tre hämtade vi upp Axel i lägenheten och sen åkte vi till Laguna där Emma mötte upp oss för en sen lunch blandat med middag, eller om vår frukost var tidig lunch, jag har inte riktigt fått kläm på det än, haha. Emma skjutsade hem Axel och vi kom förbi hemma hos henne och Sebban lite senare, däremot så visste jag inte om jag skulle kunna hälsa på. Skämt åsido, Johan hade transiten och skulle köra fram och tillbaka lite på plats för att inte köra fast. Det slutade med att vi gled ner mot garageporten och dörrarna blev lite svåra att öppna i och med all snö och marken som var där. Johan pressade sig ut och därefter fick han och Emma skotta litegrann så att även jag kunde pressa mig ut, det var nog en syn med min rumpa och mage. När vi tillslut kom in bullades det upp med flera sorters kakor som Emma sa att vi skulle äta i alla fall en av varje, jisses, fick knappt i mig hälften. Vi tog och spelade en snabb version i väntan på Sebban som skulle komma hem efter jobbet och när han hade gjort det drog han och Johan upp transiten tillsammans så nu kunde jag ta mig in i den när vi skulle åka hem.
 
Vi spelade klart omgången och även Sebban fick lov att fika och efter det åkte vi till Coop Forum för att handla inför tågresan på lördagen, efter det for vi och beställde pizza också då Sebban inte hade ätit. Jag, Johan och Emma delade på en familjepizza och nej vi åt inte upp allting, vet däremot inte vart jag fick ner den pizza del jag tog. Till maten såg vi på Det regnar köttbullar och den var rolig, därefter begav vi oss till köket för att spela en omgång Absolut överens, när jag och Johan hade blivit spöad i det så spelade vi två omgångar Alias part någonting, påminner lite om Med andra ord då vi skippade vissa delar i spelet. Lite tidigare hade det visat sig att klockan var över ett så när vi hade spelat klart bar det av hemåt på en gång. Vi kom hem där efter två och tog oss i säng just prick tre ungefär. Jisses vad tiden springer iväg då det inte fanns någon köksklocka och vi hade roligt.
 
Tillslut kom näst sista dagen på min visit, det blev en ganska lugn dag. Johan tränade ännu en gång med hundarna och jag filmade en snutt med kameran, tyvärr blev det suddigt i början men det beror nog på att jag zoomade och inte ändrade på objektivet. Det gör däremot inget, jag skulle bara testa och tänkte det skulle vara kul att ha på film hur hundarna reagerar på björnfällen. Närmare eftermiddagen ordnade jag och Johan ved in till huset men även till bastun då vi skulle basta då istället för på nyårsafton. Vi var iväg och tände igång brasan i bastun men sen vilade vi lite för länge och fick lov att tända en ny eld. Var riktigt härligt att basta än om jag är lite dålig på det, tycker att det blir så svårt att andas. Har tänkt lära mig att bli bättre på det då det är en stor del av Johans liv men sen så är det ju bara bra för mig som är så frusen av mig också. När vi hade bastat gick Tobbi och hans kompis dit och lite senare for Pelle och Peter dit en sväng då Pelle så gärna ville basta. Under tiden satt vi i köket och umgicks med resterande familjemedlemmar. Jag och Johan avslutade kvällen med en film i sängen.
 
Nu kom även den sista dagen, och även andra morgonen som jag har vaknat med smått panik. Blivit väldigt vanlig nu för tiden när jag och Johan ska vara ifrån varandra. Min kropp känner av alldeles för väl att det är på gång. I och med att tåget skulle gå först 15.49 så fick vi mycket tid tillsammans i alla fall fastän jag packade väskan och gjorde i ordning lite såna saker. Stod och skulle göra i ordning baugetter till tågresan och helt plötsligt såg jag fyra renar utanför fönstret. Ja, nu är ju inte det något ovanligt då det finns en renhage där bakom huset men dessa gick lösa utanför hagen. Vet inte om vi fick något hum om vems renar det var men det var lite roligt i alla fall. Även renarna i hagen verkade uppskatta besöket och följde efter gästerna fast på insidan då.Tillslut började det närma sig att vi skulle åka till Nattavaara där jag skulle hoppa på tåget och som vanligt är det alltid, ursäkta, jävligt jobbigt. Det enda positiva var väl att tåget var i tid än om det känns negativt. Tågresan till Boden gick bra och även där var anslutningståget i tid och jag fick komma hem till Umeå redan 21.07 ungefär. Därefter tog jag en taxi hem och började packa upp väskan för att slippa göra allt dagen efter. Söndagen bestod av att färdigställa mitt paper och förhoppningsvis har jag inte varit helt ute och cyklat. Passade även på att städa bort julen, gå på affären och tvätta litegrann.
 

Denna togs genom fönstret, justerade den automatiskt i Windows Live Photo Gallery. Färgerna kom fram så mycket mer tack vare något så litet som ett enkelt knapptryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0