Så himla bra

Klockan har hunnit bli över midnatt men för mig är det fortfarande lördag, så vi kör på det. Idag har det varit jättefint väder och jag visste inte hur dagen skulle se ut. Hade planerat att fara på gymmet idag men ville samtidigt hinna komma ut en stund i det fina vädret. På eftermiddagen blev det en halvtimmes promenad i det fina vädret och när jag kom hem var planerna att ta det lugnt ett tag innan jag skulle äta middag, planerade att fara på gymmet efter det. Kom att tänka på att de har sommartid nu så för säkerhets skull kollade jag upp tiderna och jisses de stängde 19.00 och klockan var just innan 17 när jag kollade. Hann tänka tanken att jag skulle skita i det men då tog jag tag i det och for iväg på en gång istället. Bara det är ett stort steg för mig, men gjorde även två till stora steg. Har inte problem med att visa armarna annars men just på gymmet är det inte roligt att visa mina kokerska armar som jag har fått höra...körde även på mina kortare träningsleggings som jag till och med hade vikt upp så i och med det visade jag mina åderbråck. Jag hatar mina ben för hur de ser ut men varför gömma de för det? Ja, ord från förr har etsat sig fast i skallen men jag kämpar för att få bort ekot. På väg hem från gymmet kom tanken; Jag är faktiskt bra som jag är. Förutom att kroppen tränas upp så jobbar jag även mycket med insidan för även den behöver ett träningspass eller två för att man ska må så bra som möjligt. Våga var dig helt enkelt. Jag kämpar med att inte skämmas för mina "skönhetsfläckar" som jag kallar det. För i grund och botten har jag inget att skämmas för men tyvärr har man ju inte fått lära sig det ordentligt alla gånger.
 
Dagens träning blev ungefär som mitt förra pass med Kickan, ska även på gymmet imorgon med just Kickan. Det ska bli riktigt roligt.
 
Cardio motionscykel 7 minuter
Dead lift 30 kg 3x10
Seated two arm lat pull 30 kg 3x10
Seated chest press utan ryggstöd 15 kg 3x10
Benpress 55 kg 3x10
Triceps med en hantel 3 kg 3x10
Magpress i maskin 25 kg 3x10 (ökade till snäppet högre än 15 då den knappt kändes tung idag)
Bålrotation i maskin 25 kg 3x10 (ökade även här då jag kände sist att det skulle kunna gå)
Cardio crosstrainer 8 minuter
Armsträck på rulle 3x16
Stretch
 
Efter förra passet har jag haft problem med en avdomnad obehaglig känsla i knäna som har gjort mina nätter sömnlösa, började bli piggare men ikväll på crosstrainern kom det tillbaka. Har alltså hittat boven i dramat verkar det som, tror jag får vänta med den kompisen tills mina knän blivit starkare.
 
På vägen hem från gymmet lämnade jag vägen en stund för att trippa runt i naturen. Älskar att ha den så nära även fast bilvägen är nära också, det märker man inte när man är där och lyssnar på all fågelsång. Hej terapi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0