A walk beside the lake

Idag hade jag och Eve planerat att ta oss en promenad, det blev att vi mötte upp varandra runt 15 snåret och sen begav vi oss mot Nydalasjön. Vi gick över kinabron och sen tog vi en liten avstickare mot sjön dit jag brukar gå vintertid, jisses vad rofyllt det var där nu sommartid också. Ja, enligt många kan man inte kalla det sommar nu i och med kylan men hey, vi har ju massa fint blomster i alla fall! Vi gick ner på bryggan en liten stund och suget efter att bada, ha picknick eller liknande infann sig ganska fort. Förhoppningsvis är det bra väder till veckan, då ska vi gå tillbaka dit. Därefter fortsatte vi för att gå runt sjön, ja, det var i alla fall planen, vi kollade på alla stugor som fanns här och var efter vägen samtidigt som vi drömde oss bort efter en egen stuga. Efter ett tag kom vi till hyreshus och tänkte what, vi följde en mindre grusväg som var en gång och cykel bana och där kom vi fram och såg en skylt som det stod Ö Ålidhem på, vi fortsatte gå och plötsligt var vi på Tomtebo vid Älvans väg, blev en riktig what känsla då det inte var det som var tanken, haha.
 
Det blev inte så att vi gick runt sjön, snarare bredvid den en liten bit och sen så långt bort ifrån den som möjligt nästan. Vi vände tillbaka och gick upp mot Ålidhem för att senare svänga ner mot våra områden. Det blev en skön promenad på åtta kilometer och det kändes verkligen i mina ben och knän i slutet. Känns lite tråkigt att mina knän har blivit sämre nu när jag gått ner så pass mycket i vikt men jag får helt enkelt träna upp de i en bra takt och känna efter så att jag inte skadar mig. Haft en jättefin dag och det kommer att bli fler.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0