Fuskande

Veckan som varit har verkligen gått i fuskandets tecken, men som jag sagt tidigare, jag är inte så hård med ordet fusk. Ibland är det svårt att inte trilla dit och ibland känner man bara, men vad fan? Svårt att förklara hur jag menar kanske men ibland känner man bara för att unna sig bara för att man kan. Det kanske betyder att veckans viktnergång kan bli en uppgång, stillastående eller en minimal viktnergång men vad gör det? I början blev jag lite rädd för mig själv, äter väldigt dåligt ibland och det är inte bra, ser man inte upp kanske det slutar med att man knappt äter alls. Ibland kunde min dag se ut så att jag åt två finncrisp med ost och sen en liten portion middag och då har jag ju blivit hungrig i omgångar men jag har ändå inte ätit då jag inte har orkat. Hur kan man inte orka äta mat? Ja, det är många detaljer som ska passa in, har man något hemma, går det snabbt, är det lätt, slipper man massa disk och så vidare. Det finns många detaljer som gör att man kanske skiter i allt i stället och det är inte bra i längden. Har lite svårt för att få till en bra balans än så länge, ibland äter jag ingenting nästan och ibland lite mer, det kanske väger upp varandra vad vet jag.
 
Tänkte dela med mig av veckans fusk, kom precis på en detalj till som jag inte pratat om så mycket. Veckan som var har jag ätit;
 
En barncalzone
En stevia chokladkaka
250 ml gammaldags vaniljglass (vi gjorde milkshake)
1 dl jasminris (ungefär)
En halva av en halv friterad banan + en halv glasskula (på ett ungefär)
 
Vi gjorde även tacos i helgen med en färdig tacomix och som alla vet så innehåller ju de socker. Men nu känns det inte som något fusk eller liknande då det är så lite. Ibland är det enklare att ta färdiga alternativ, det är inte hela världen alla gånger som många tror. Jasminriset åt jag till min favoriträtt på Eurasia, säkerligen ett dold innehåll av socker här också vilket det brukar vara men ibland får man. Samtidigt tycker jag inte att mitt fusk är så farligt, det är väl den där pizzan som man inte borde ätit men den var så väldigt god och det var trevligt att äta tillsammans med två klasskompisar efter skridskodebuten.
 
I början mådde jag lite dåligt av det här, men jag tänker inte göra det längre. Det är som sagt inte hela världen, det som skulle vara ett nederlag för mig är att köpa en påse med ranch chips, visst, skulle nog kunna äta några om någon häller upp i en skål, men aldrig att jag kan köpa en egen påse, då är det kört. Är för tidigt helt enkelt, i framtiden vill jag kunna köpa en påse chips ibland och sånt där skit man egentligen ska vara utan men jag tycker samtidigt att det är okej att någon gång få äta skit. Om det är dåligt eller bra? Tja, ett mellanting kanske? Nu ska jag ta och värma upp min sista matlåda med ugnsstekt falukorv och blomkålsmos innan det är dags att göra sig i ordning. Idag ska vi i våra basgrupper hålla i varsin lek så idag ska vi leka fem olika lekar, spännande!
 
Bjuder ännu en gång på en bild som jag säkerligen kommer att bjuda flitigt på flera gånger, den stämmer in på så mycket och inte bara när det gäller kosten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0