Paddy

I lördags var jag bjuden på en klasskompis födelsedagsfest. Velade ett bra tag hur jag skulle göra och när jag väl hade bestämt mig bestämde jag mig även för att vara nykter. Kändes onödigt att köpa alkohol och nu när jag sköter kosten så kändes det helt okej också. Givetvis ska man inte säga sånt där högt, men det är väl en annan historia? Haha, ja, ska berätta hur det blev. Började med sminket redan vid 14 tiden då jag testade en ny sminkning, ja i och för sig är den rätt lik det jag brukar göra men den här gången la jag hum, blev säkert tre olika färger i ögonlobskanten innan jag fyllde i med grönt och svart. I och med den kommande St Patrick's day så var temat på födelsedagsfesten givetvis grönt. Allt medan jag började bli klar så kom suget efter alkohol, helt onödigt egentligen men det är något med att göra sig i ordning, ha i gång musik och sprätta en cider t ex. Det är ju så, man ska aldrig säga aldrig och av någon anledning så blir jag alltid mer onykter än någonsin när jag nämner ordet nykter...
 
Innan själva festen fick jag möta upp Madde, Kickan och Linnea innan på en liten för/fixar fest. Det var riktigt roligt då det hade känts så tråkigt att gå ensam till lokalen fastän jag skulle känna flera där. Blev att Madde bjöd på en rosa panter drink och ja, det är väl lugnt tyckte jag. När vi kom fram till lokalen blev jag bjuden på ännu en drink av Madde och hittills tyckte jag också att det var lugnt. Sen bjöd födelsedagsbarnet Robert på en grön shot vodka och något pirrande till tungan. Mja, slutade med att jag hade lite vodka i min pepsi max, drack även en mugg bål och jag vet inte riktigt vad som var där i. Haha, usch, låter som värsta fjortisen. Egentligen är det kanske fjantigt att skriva att man dricker, vad man dricker och hur mycket men det kan jag se mellan fingrarna denna gång. Blev ganska tidigt väldigt glad, ja, har väl inte svårt för att bli det men samtidigt av denna mängd alkohol så kändes det överdrivet mycket. Funderar på om det kan ha med min minskade kolhydratsmängd att göra? Äter ju praktiskt taget inga kolhydrater förutom om det är några gram per 100 gram. I alla fall, det bar vidare till Kårhuset där det blev sammanlagt två cider. Tror vi dansade praktiskt taget hela tiden vi var där, ja förutom toalettpauser och barpauser. Det blev väldigt mycket skuttande och hålla kring axlar på varandra så gemenskapen har vi inga problem med, haha. Passade även på att dricka väldigt mycket vatten då jag blev ganska illamående på slutet av natten. Tillslut var klockan efter 2 och Emil hade smsat och ringt mer än en gång redan efter 1 och berättat att han var på väg hem till mig. Var måttligt onykter fortfarande på vägen hem och jag var så less, gick och gjorde pruttljud med tungan nästan hela vägen hem, oj vad jag mådde dåligt. När jag kom hem så pratade Emil med Eve i telefon som ville komma förbi en stund också. Lillebror hade väldigt roligt åt sina två systrar, kan inte riktigt förstå varför. Tillslut tog vi oss i säng och ja, jag fick väl sova två timmar som mest?
 
Dagen efter mådde jag ändå helt okej, var lite trött bara. Mot kvällen kom dock illamåendet tillbaka och krafterna försvann helt och hållet. Passade på att lägga mig i ganska god tid inför idag men jisses vilken natt. Om jag går och lägger mig direkt jag kommer hem då jag varit ute och druckit då snurrar alltid sängen, sen så får jag alltid känslan av att mitt rum är fullt av människor som står runt omkring mig och pratar med mig, om mig och så vidare. Blir ungefär en spöklik känsla fastän det mer är som att jag ligger medvetslös och folk glor på mig. Brukar därför stanna uppe någon timme innan sängdags, som sagt, natten till igår gick bra men natten till idag? Var precis som att jag var onykter och helt borta, fattar ingenting, blev oroligt i och med alla människor och denna gång var det även skräckinslag som t ex monster som skulle bita huvudet av mig. Samtidigt så hade jag tankar om skoluppgifter också, allt i samma veva. Min måndag blev bra i alla fall, har konstigt nog träningsvärk i kroppen efter allt dansande, igår ville jag knappt gå på grund av att knäna gjorde ont. Lovely!
 
Men förutom det, jag bröt en nagel innan festen och det då jag skulle vara snäll och bädda extrasängen åt lillebror. Tjoff så klöv sängen av den så sängen är vass! Någon mini millimeter till så hade det gjort jävligt ont men klarade mig undan väldigt bra den här gången. Det bästa med kvällen var självklart sällskapet, men förutom det så hade jag en perfekt kväll utseendemässigt. När sminket och håret var klart så kände jag mig så jävla snygg. Skulle någon sagt motsatsen hade jag nog skrattat människan rakt upp i ansiktet. Älskar när man får dessa självförtroende kickar, man svävar nästan på moln.
 
Ett stort tack till alla som förgyllde min lördag så mycket att ni vet inte, ett speciellt tack till mina tjejer. Är så glad att vi träffat varandra.
 

Tyvärr gick den långa kedjan sönder under natten, får se om den går att fixa annars får jag hitta en ny. Första gången jag valde att kombinera två halsband och jag är så nöjd med resultatet.
 
 
Färgen ovanför det gröna och svarta syns mer på bild än i verkligheten, så såg bättre ut i verkligheten om jag får säga det själv. Passade även på att fylla i ögonbrynen med ögonskugga och jisses vilken skillnad det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0