Trio

I torsdags tog jag mig äntligen till gymmet igen, blev peppad av Kickan och tänkte ja, hon och Jenny ska ju dit så varför inte? Det kändes mycket bättre att ta sig dit igen när jag visste att två fina vänner skulle dit och pressa. Blev ett riktigt härligt pass och jag ser fram emot fler. Började med lite uppvärmning i konditionsrummet för att bli varm. Gjorde därefter lite olika övningar tillsammans med flickorna, t ex stod på alla fyra och sträckte benet bakåt och uppåt varvat med kissande hunden. Är så dålig på namn på dessa övningar men det kanske framkommer ändå vad jag har gjort. Minns inte hur många vi gjorde men minst 30 i alla fall skulle jag tro. Andra omgången duttade vi även med benet i luften för att göra det lite tyngre. Var även med och böjde mig för att ta i golvet och sen sträcka mig upp och hoppa, inget jag brukar vilja göra på grund av magen och så men nu jäklar! Blev 20 såna och 10 squats.
 
Testade även en triceps övning med hjälp av en viktskiva, Kickan fick först visa hur jag skulle göra och efter det körde jag på.
 
Triceps med viktskiva 2,5 kg 3x10
Triceps i maskin 15 kg 3x10
Benpress 60 kg (tog det lugnare då jag inte varit på gymmet på ett tag) 3x10
Situp på boll 3x10
Biceps i maskin 15 kg 3x10
Nedre rygg i maskin 20-25 kg 3x10
 
Småstretchade lite på slutet, är allt för dålig på det så borde kanske lära mig att börja med det. Mina rara ben skulle nog må bättre av det. Måste också försöka komma ihåg vilka övningar jag gör men gick mest runt och bara lattjade på även om själva övningarna utfördes seriöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0