Vågen, vän eller fiende?

Jag har nu lagt om min kost i en månads tid och än så länge är vågen min vän och den visar på ett riktigt bra resultat. Egentligen ska man väl inte ropa hej någon gång egentligen men så länge man fortsätter kämpa så är det bra. När jag började äta efter lchf förra gången så gick jag ner 5,2 kg på en månad och därför ville jag gärna matcha det den här gången. Matchade det och lite till och är så glad, men samtidigt vill jag inte bli för glad för då är risken stor att man halkar tillbaka. Förutom vikten har jag även tagit tummen ur och tagit mina mått, tycker alltid att det är så krångligt så har skjutit upp det. Lite tråkigt att inte veta skillnaden från start men nu får jag ju veta varje månad hur det går. Vikten kollar jag än så länge en gång i veckan och måtten kommer jag att kolla en gång i månaden. Det är minst lika viktigt att ha koll på sina mått för ibland visar de mer än vad vågen gör. Siffror som siffror, man känner skillnad.
 
Det är inte svårt att vara utan allt jag gillar men det är lite svårt att komma på vad jag ska äta ibland vilket jag brukar ha problem med annars också. Förra omgången hade jag även en fuskdag i veckan som kunde betyda att jag tog en portion potatisgratäng eller dylikt till maten, det tycker jag är helt okej, det är inte bra att förbjuda saker helt och hållet, det kan sätta sig på hjärnan mer än man tror. Nu är det ju även tänkt att det här inte ska bli bara en omgång utan jag ska gå efter det här så länge jag behöver, det kanske inte blir en livsstil heller för i framtiden vill jag kunna äta ris och sånt ibland men i betydligt mindre proportion mot för vad man har gjort tidigare. Det är en balansgång och det enda man kan göra är att kämpa för att hålla sig uppe. Har jag fuskat något den här perioden? Ja, fast fuskat skulle jag väl inte vilja kalla det heller, inte unnat heller, utan bara kanske att jag har tillåtit mig själv? Har ätit en calzone en dag och en annan åt jag en pytteportion vit chokladmousse, just den portionen var bara för att smaka. Visst är det skönt att man bara kan smaka ibland också? Man måste inte ha en hel portion alla gånger.
 
Apropå Alvesta glass som jag har nämnt tidigare, skrev till Norrlands ansvarige och fick veta att Ica Maxi ska göra om sin glassavdelning under vecka 12 så innan det skulle ingenting hända. Däremot så skulle Ålidhem ta in sockerfri glass nu under den här veckan, onsdag eller torsdag. Håller tummar och tår för att de tar in choklad och inte bara t ex vanilj. Glass är ju inget som ska ätas ofta överhuvudtaget, därför är det roligt att hitta ett alternativ som jag kan äta ibland då jag vill lyxa till det. För vem vill inte ha lite lyx ibland?
 

Bjuder på en väldigt glad Erica, webcamkvalitet..jisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0