Första veckan

Nu har första veckan på praktiken varit, eller ja, ska man vara petnoga så har jag ju haft åtta dagars praktik nu. Har hunnit ha tre aktiviteter av fem vilket även får bli mer än fem. Idag hade jag valt att hålla i skapande av hösttransparanger. Vet inte om någon minns men 2011 när jag hade praktik på ett fritids på Tomtebo så gjorde jag en vårtransparang? Tog med mig den idén till mitt fritids som jag är på nu och det verkade uppskattat, satt tillsammans med fyra barn idag och vi får se om det blir någon fler omgång då det var andra som var sugen idag men de skulle hem. Har varit en ganska lång dag då vi hade stängning och direkt jag kom hem så las ryggsäcken bort, jackfickorna fylldes med nödvändigheter som busskort, mp3 och så vidare, sen tog jag en buss ner på stan och mötte upp Britt-Mari för en middag. I och med tröttheten och hungern som jag hade haft sen innan fem snåret, kom ner på stan strax efter 18.30 så valde jag att äta ett skrovmål med bröd och strips. Efter middagen gick vi förbi på gourmét en sväng då jag skulle köpa lchf vänligt snacks till bion, tog en mörk choklad med hallon då nötter inte är så bra att knapra på i en biosalong.
 
Ikväll blev jag nämligen bjuden på bio av mamma, det var vi, Britt-Mari, Emma och Eve som såg filmen Min så kallade pappa. Helt okej film men ingen jag känner behov av att ha i hyllan. Först trodde vi inte att det skulle bli någon film för efter någon minut så kom ett hemskt tjut, det pratades om brandlarm men vi fick sen höra att någon hade krossat ett nödglas, vi kunde alltså gå tillbaka till salongen för att se filmen. Undrar om det var någon som inte fick se en önskad film? Sjukt onödigt i alla fall, när jag kom tillbaka till salongen kliade det i öronen av larmet som hade tjutit.
 
Förutom praktikveckan som har gått så har det varit ganska lugnt. Kommer hem, äter och skriver på pedagogiska planeringar och i yrkesdagboken som vi ska föra, sen är man helt slut och orkar ingenting nästan. Har även haft problem med magen hela veckan, kan bli illamående både vid hunger och när jag har ätit sen så gör det ofta väldigt ont, är nog mycket det som tar på krafterna också. Vaknar oftast av att det gör så ont och magen känns som ett hårt skåp ungefär. Tänkte testa om omperazol vill hjälpa när det är som värst annars hoppas jag att det går över, matchar inte riktigt med läkartid då jag har praktik. Hur får man tid med det när man jobbar egentligen?
 
Så ja, vad händer nu? Har tagit en dusch, noppat ögonbrynen och tagit en värktablett då lederna är ledsna för tillfället. Kan bero på temperaturen och att jag försöker härda genom att inte börja med långkalsonger ännu, det är väl en smärre smäll som man får ta. Sen så är jag ju ute mycket på praktiken i och med rasterna och ja, det är inte så trevligt väder nu för tiden. Imorgon bär det av till Sävar, ska bli roligt att träffa barnen och resterande familjemedlemmar. Är även planerat att jag, Emil och Alex ska gå på karaokekvällen på puben så vi ser väl om det är något drag där, var ju som sagt inget drag sist nästan förens i slutet på kvällen. Blir nog roligt i vart fall även fast det känns annorlunda att hänga med två killar som är sju år yngre, ja, ena är ju min lillebror men i alla fall, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0