Hujja

Ja, har varit mycket det senaste tiden samtidigt som det inte har varit det. Första kursen är över och nu har vi påbörjat våran andra kurs, Att undervisa i fritidshem, det vill säga att VFU perioden har dragit igång. Är i Tavelsjö i år igen och det känns bra samtidigt som avståndet fortfarande känns lite dumt när man är både körkorts- och billös, men den här perioden har min klasskamrat bil så vi kan variera tiderna mer och på så sätt kunna vara med vid både öppning, stängning och så vidare.
 
Men annars då, ja, har känt väldigt mycket stress senaste tiden och det har blivit ett evigt pusslande i huvudet för att få ihop tiden och ja, jag har insett att all tid jag vill ha inte finns. Har tyvärr valt att sluta vara kontaktperson även fast jag bara har varit det i en månad. Känns bäst både för mig och för min brukare då våra träffar ska vara så kvalitativa som möjligt. I och med mitt mående och så finns det inte en chans att det blir bra kvalitet för någon av oss. Känns skönt att hon på socialtjänsten förstår mig då hon själv är relativt nyutbildad, men samtidigt känner jag mig som sagt jättedum. Det är ett litet problem jag har, prövar jag något nytt och känner att det blir för mycket, ja då är det ju självklart att det inte är hållbart men ändå känner man sig så misslyckad. Men som jag pratat mycket om tidigare, man gör bara sig själv och andra i ens omgivning en björntjänst om man sliter ihjäl sig fysiskt och psykiskt. Att vara kontaktperson är helt enkelt något som jag får ta upp igen sen när tiden finns, kanske blir först när studierna är klara men då är det så. Mitt försök är uppskattat från socialtjänstens sida och samtidigt så uppskattar jag det själv också då man inte vet förens man har provat.
 
När det kommer till praktiken så är vår period tre veckor lång den här gången och vi började i torsdags. Den här omgången har vi också ett antal olika uppgifter att göra. Viktigast av allt är att vi ska skriva en pedagogisk planering och sen genomföra minst fem aktiviteter där en av aktiviteterna är ett gruppsamtal. Har fortfarande lite stopp i skallen om vad jag ska hitta på men har tänkt hålla i kubb en rast och även något mer. En dag kommer även en lärare från universitetet och kollar på när vi håller i en aktivitet, min tid är dock satt då det knappt finns några barn men lät som att vi skulle kunna ordna det med förskoleklassen i alla fall. Ja jisses, det är mycket att tänka på nu och i och med varierade tider så blir sömnen lite orolig ibland men det är ju bara bra att öva inför framtiden som sagt.
 
Igår efter praktiken umgicks jag med mamma ett tag på kvällssidan, det var trevligt. Först åt vi middag tillsammans och sen for vi på Maxi och handlade. Efter det släppte hon av mig hemma och jag låg i soffan hela kvällen. Har även idag tagit det ganska lugnt men ska snart börja med middagen, blir något så enkelt och gott som tacos. Senare bär det av hem till Jenny och sen hem till Jessica. Jisses vad folk fyller år nu i början på terminen, är inne på min tredje klasskamrat nu, haha.
 

Piggheten själv efter första dagen, huvudvärken var värre än någonsin.

Kommentarer
Postat av: ami

Men man kan inte göra allt på samma gång, då blir det övervälmidgt. ta en sak i taget :)

Svar: Ja, tyvärr vill man klara av allt på samma gång. Är ju bra att jag har lärt mig att lyssna mer på min kropp i alla fall innan det går för långt :)
Erica KP

2014-10-07 @ 14:54:17
URL: http://twofaced.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0