Arbete ger glädje

"Arbete ger glädje", citat från svärfar. Ja, det stämmer nog, än fast jag blir väldigt trött och kroppen inte riktigt orkar med. Idag gick Johan på ett tolvtimmars pass, klockan ringde fyra imorse och jag puttade upp han ur sängen för att fortsätta sova. När jag senare vaknade betalades räkningar bort, plockade lite här hemma, åt en finsk korv till lunch, gjorde mig i ordning för att gå och handla lite. Tina jobbade som sagt ideellt idag, gissa vem som inte kunde låta bli att jobba också? Hann med både att stå i kassan och ställa fram varor. Handlarn är mitt andra hem i Nattavaara, kan alltid gå dit och bara vara, dock gör jag alltid något i jobbväg fastän jag är där som kund och vän. Så visst ger arbete glädje, även hemma då jag kan göra små saker för Johan. 
 
När jag kom hem och hade packat upp kom svärfar och hämtade hem mig till Purnu, där bjöds det på renskav och fika i mängder. Var trevligt att få umgås med en stor del av familjen och senare bli upphämtad av Johan. När vi kom hem ställde jag mig och gjorde i ordning mat så att han har matlåda till jobbet imorgon, blev en tagliatellegratäng kan man nog kalla det. Varvade tagliatelle med köttfärssås och ostsås, en enkel variant av lasagne kan man nog säga, blev riktigt gott i alla fall, var första gången jag testade detta, fick ett ryck tidigare idag. Att göra mat är en av små saker jag gillar att göra för Johan, man ska se det stora i det lilla. Är oftast i de små sakerna som mest kärlek finns. Imorgon ringer klockan fyra igen så Johan har gått och lagt sig, jag ska lägga mig och se Svenska Hjältar på play då jag missade det då det gick på tv, jag ser det varje år blödig som hjärtat mitt är. Ska försöka göra någon nytta här hemma och sen är jag bjuden hem till Tina på middag. Hon ska göra två soppor och ena är en rätt från Irak, spännande! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0