Bamse

Kan ni tänka er att min Agnes fyllde fem år i torsdags? I lördags var det kalas som stod på agendan och båda barnen var jätteglada över all uppståendelse. Blir alltid så varm i hjärtat av att se hur de reagerar på besök som kommer. Extra mycket värmer det hjärtat av att se hur glad de blir när Johan kommer, ja, är ju inte konstigt då han är världens bästa lekfarbror. Av oss fick Agnes ett Bamse gympaspel, man ska göra olika rörelser för att vinna ett kort. Jag ska ju bli idrottslärare och barnen älskar ju att leka så kändes som en bra grej, Elmer är i den åldern då han vill göra som alla andra så kändes som en win win situation för båda två. Spelet blev väldigt populärt, vi får se om det håller i sig, vi hade då väldigt roligt tillsammans de gånger vi spelade. Roligaste kortet var nog; Rulla som en köttbulle. Blev alltid mycket skratt bara barnen såg kortet. Det är inte så dumt att vara moster, vilka känslor och minnen man får. Kom bara att tänka på det. 
 
Nu har jag stökat undan helt efter middagen och kan ta det lugnt. Har fortfarande ont i huvudet på grund av en väldigt spänd nacke, känns inte så peppande inför imorgon men förhoppningsvis blir det bättre. Kommer hur som haver ändå fara på lektionen då det är skridskor, sen har vi ännu en lektion på eftermiddagen. Är jag fortfarande dålig är jag fortfarande där, det ger mycket att lyssna och se. På torsdag ska vi åka långfärdsskridskor, har aldrig gjort det så det blir spännande! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0