En lång helg

I fredags hade jag första hjälpen mellan 9-12, sedan bar det av hem för att göra mig i ordning för en tur på stan med storasyster för att sedan ha en mysig kväll hemma hos mig med övernattning. Klassens julfest blev flyttad till samma kväll men valde bort den då jag redan hade bokat in detta, var riktigt mysigt att få umgås och bara vara. Var ett riktigt skönt avslut på veckan också då jag var väldigt trött. Vi gick runt en stund på stan innan vi gick vidare till Eastern Palace och åt middag, där blev vi kvar ganska länge då det var skönt bara att sitta där. Efteråt gick vi och handlade hem gotta som vi åt till Helt Hysteriskt. Blev en halvsen natt men en väldigt skön sömn på det. 
 
I lördags när vi vaknade blev det varma mackor innan våran skjuts kom i form av mamma, Håkan och Eve. Vi åkte en sväng på MM innan det bar av hem till Sävar. Hemma hos familjen KPP blev det middag och senare pyntade vi pepparkakor som barnen hade gjort tidigare under dagen tillsammans med pappa. Kvällen blandades med bus, skratt, och lek. När vi hade nattat barnen fick jag fortsätta på säsong två av Orange is the new black, ja, jag ligger lite efter, haha, men så är det när man inte har Netflix. Gick senare hem till pappa och Kajsa för att sova över där. 
 
Idag när jag låg vaken i sängen hörde jag ett konstigt ljud och undrade vad fasiken har de startat för något gammalt? Det visade sig vara hemtelefonen, haha, är verkligen inte van att höra en hemtelefon längre med polyfonsignal eller vad det nu heter. Blev bjuden på lite julskinka och när de senare skulle iväg på Gammlia julmarknad gick jag hem till familjen KPP. Idag och ikväll har barnen verkligen testat ens humör men jag vägrade ge med mig och vi hann få många underbara stunder också. Blev lite pysslande med glitter och jag försökte mig på att rita renar, jisses så svårt det är! Barnens kväll avslutades med ett bad och min med en bussresa hem till stan. Imorgon är det AFA som gäller, anpassad fysisk aktivitet, ska bli spännande. 
 
Nu lyder rubriken En lång helg men jag tänker faktiskt vara duktig och hålla mig kort för en gångs skull, haha. Apropå något annat än helgen, på torsdag fyller min lilltjej fem år, jisses, vart tar tiden vägen? Var ju nästan som igår som jag fick reda på att jag blivit moster åt en liten flicka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0