Julafton -15

 Är stationerad uppe i Norrbotten denna jul också, är tråkigt utan min familj men som tur är har jag en väldigt underbar familj här uppe också. Passar på att åka upp då jag har fria dagar och kan få vara nära Johan lite extra mycket, ja och hans familj så klart. I år ringde väckar klockan 06.15 på julaftonsmorgon då jag skulle iväg och jobba några timmar på Handlarn. Gick upp i tid då jag ville hinna göra mig i ordning så att det var färdigt efter jobbet att åka vidare hem till Purnu. Gick bara fin fint att jobba och jag är fortfarande så tagen av att ha fått fyra julklappar från jobbet, två från kollegor och två från butiken och styrelsen. Man kan inte annat bli än jätteglad och stolt också för den delen, måste ha gjort någonting rätt i somras! Blev upphämtad på skoter efter jobbet vilket var riktigt kallt då jag inte hade med mig täckbyxorna till jobbet men det gick och äntligen har jag fått åka skoter i år. Väl hemma putsade Johan upp sitt smycke på kolten och jag värmde upp lite mat innan det bar iväg. 
 
Vi kom precis i tid till Kalle och samlades framför tvn, morsan och farsan var i bastun då vi kom men de slöt upp lite senare. Efter Kalle drog pojkarna ut till bastun och jag små tittade på Kan du vissla Johanna. Kvällen bestod av massvis med gott fika, Ris a la malta och ett väldigt gott julbord, oj vad mätt jag blev. Efter maten delade vi ut julklappar och inte märktes det att vi alla var vuxna, det kryllade av julklappar under granen och man undrade när det skulle ta slut, haha. Vi for hem strax efter 21 då Johan skulle jobba eftermiddag på juldagen. Var skönt att hinna bara vara vi två innan det var sängdags. 
 
Som sagt, det kryllade av julklappar och som vanligt verkar jag ha varit väldigt snäll i år. Förhoppningsvis har jag inte missat någon julklapp men har jag det så är jag lika tacksam ändå. Ja, har några julklappar kvar hemma också då allt inte gick att ta med, väskan var tung och full nog ändå. Tack så mycket för ännu en underbar julafton! Är även så underbart att ha fått fira en VIT jul, ja, nu pratar jag om snö, är ett vinterparadis här uppe även om de här uppe anser att det är lite. För mig är det perfekt! Med eller utan snö så har jag alltid vit julafton än om det inte är några barn med. Trivs fin fint med julmust!
 
Årets julklappar
 
Morgonrock (tidig julklapp)
Presentkort Alla Tiders Café
Lotter
Weinernougat
Doftljus
Morgonrock
Knivblock med fem knivar
Kökssax
Körkortsböcker
Pengar
Kalle Anka prenumeration
Mobilskal

Gemensamma (kanske har blandat in Johans dock) 
 
Hälge samlingsbok
Ekologiska handdukar
Sängkläder
Syskonbarnsfoto
Brandfilt
Lykta
Choklad i mängder
 
 
Bjöd på en fin obekväm min än om jag njöt av skoterturen

Kommentarer
Postat av: Anonym

och ett mobilskal prutt prutt, har du testat de?

Svar: Just ja, tack! Har svårt nog att komma ihåg det från julafton. Pinsamt nog nej, har lagt skalet på en bra plats...men vars den platsen är är jag lite osäker på. Ska fixa det när jag kommer hem 😊 ❤
Erica KP

2015-12-31 @ 02:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0