Juldagen = Fikadagen

Blev en lång sovmorgon igår, lite för lång. Johan klev upp och for direkt iväg och matade renarna, hade vi varit upp tidigare hade jag hunnit följa med. Under tiden han var borta gjorde jag mig i ordning och slängde ihop varma mackor. Att klä på sig tog dock längre tid än tänkt och en gång fick Johan hjälpa mig med strumpbyxorna. Mina leder ville inte alls vara med igår, på julaftonskvällen när vi kom hem hade jag jätteont i vänster knä, kunde knappt gå på det. Igår gjorde höger knä ont och även höger armbåge, det högg så mycket när jag skulle klä på mig att jag grät. Inga floder men jag brukar inte gråta av min ledvärk än om den är en pain in the ass. Tillslut var jag färdig och Johan släppte av mig hemma i vita huset på hans väg till jobbet. Innan Johan släppte av mig stannade vi till vid vårt plutt hus och tände en lykta vid infarten, då mötte vi Anette och Jonas med barnen som åkte spark och traktorplog. 
 
Jag satt och mös i gungstolen och pratade med Tobbi ett tag när jag kommit fram och senare kom Emma och Sebban ut också. Morsan ställde fram fika, Sebban for ut och skidra med Shiro och vi andra njöt av varandras sällskap och gick upp några kilon. När Sebban kom tillbaka tog han en snabb fika och sen åkte vi hem till Anette och Jonas där vi gick upp ännu några kilon av fikat där, barnen var så fina och visade lyckligt sina julklappar. Sedan bar det hem till vita huset igen för att äta julmat. Vi var många slitna själar igår och några av oss drog oss upp till övervåningen för att halvsova framför tvn. Disken överlät jag till andra då jag och Johan tog på oss ansvaret på julafton. Jag var så himla trött, hade säkert lyckats klirra något. Lite senare åkte vi tillbaka till Anette och Jonas, de andra för att spela och jag för att slöa i soffan, mitt huvud ville inte vara med så valde att inte spela. Johan kom senare efter jobbet och hämtade upp mig och vi åkte hem till vårt. Hemma blev det finsk korv och lite choklad innan sängdags. Idag och imorgon jobbar Johan tolv timmars så får se vad jag hittar på. Ska en sväng till affären snart då Tina jobbar ideellt och senare ringer jag nog morsan som har erbjudit sig att hämta mig till vita huset. Måste bara ta tag i att äta något och klä på mig innan jag kan bege mig ut i snön. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0