Långfärdsskridskor och jullov

Idag var inte vädret lika fint som igår, himlen var gråmulen och det låg snö i luften. Det snöade även ungefä precis hela lektionen, samtidigt som det är mysigt med snö gjorde det isen lite sämre. Själv så gick det inte alls bra att åka långfärdsskridskor, fick ont i kroppen på en gång och höll på att få en panikångest attack mitt i allt. Blev ensam kvar just på den platsen och ja, höll på att krevera. Som tur var kom Kickan tillbaka och stöttade mig samtidigt som hon hjälpte mig att ta av skridskorna. Blev att ta en promenad över isen istället för att åka och det gav mycket bara det. Blev en riktigt härlig friluftsdag än om vi förlorade mycket tid på att prova ut skridskorna och så vidare. Med oss hade vi även isdubbar runt halsen ifall att vi skulle gå igenom isen. Vi stannade upp vid Kärleksviken för en fika, hade med mig lchf fika idag och det kändes himla bra. Blev ingen äggmjölkchoklad som tänkt då jag mådde väldigt dåligt i morse, gjorde istället varm choklad på grädde, vatten, kakao och sötning. För att vara uppvuxen med varm oboy gav det verkligen inte samma känsla men det var gott, värmande och luktade som det ska. Ja, doften är viktig också, haha. Åt bara två ost och rostbiffsrullar då de var väldigt mastiga. Resten fick följa med hem igen som ja, mellanmål eller kvällsmål. Efter lektionen for jag till Ålidhem för att hämta ut ett väldigt försenat paket då Jotex hade missat att jag ville ha ett nytt bäddset istället för det trasiga som de fick ta tillbaka. Tänkte åka buss hem då jag hade så ont men i och med all kö skulle min bussbiljett gå ut om en liten stund. Blev envis och bet ihop för en promenad hem, den sträckan har nog aldrig känts så lång! Stannade flera gånger och rent av ojade mig men tillslut så kom jag hem och kunde lägga mig i soffan och tänka; Jullov! Innan det blir helt jullov har jag dock två uppgifter att göra, tänkte göra de nu till veckan. Ska ge feedback på en klasskamrats lärarfilosofi och skriva en planering inför min praktiska examination som är efter jul. Känns konstigt att inte skriva en paper med allt som hör där till för det blir väldigt mindre jobb, ja, samtidigt blir det inte mindre jobb i och med att man ska kolla igenom styrdokument och tänka efter ordentligt. Hur vill jag leda min lektion, vad ska den innehålla och vad ska mina klasskamrater få ut av den? Självklart kommer jag att ha ett rentema, vad annars liksom, Erica = renar, det vet nog alla i klassen vid det här laget. 
 
Efter ungefär en timme i soffan tänkte jag ge mig på att packa men hujj, det som först såg ut att vara organiserat blev ett kaos! Hittade inte ett par strumpbyxor och grävde ut nästan hela garderoben. Är alltid lika roligt att packa, vad ska man ha med sig och kommer man att använda allt? Jag har vissa plagg som används oftare och när jag väl åker upp vill jag inte ha samma med mig hela tiden. Vet att jag har dryftat detta problem tidigare också, haha. Vilken tomte man är ibland. Ikväll blir det att tvätta och få ner mer i väskan och ja, ska nog mest ta det lugnt faktiskt. Imorgon tänkte jag ta en liten sovmorgon, duscha, äta lunch och åka ner en sväng på stan innan jag ska åka hem till Sävar och sova över. När jag kommer hem på lördag är det nästan sängen på en gång då tåget går strax efter sju på söndag morgon. Kan lova att jag räknar ner dagarna till att träffa Johan igen än fast det gått väldigt kort tid emellan nu. En vecka, är nog det kortaste någonsin. I höstas kunde jag åka upp med kort mellanrum två gånger men då var det två veckor emellan tror jag. Längtar, längtar och längtar tills jag får krama Johan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0