Att göra det man inte ska göra

Egentligen borde jag sitta och skriva på en individuell uppgift just nu men ja, det kanske märks att så är inte fallet. Har dock suttit och läst nu på morgonsidan så någonting har jag gjort i alla fall. Är ganska trött i kroppen och har ont, har kommit in i en period då min huvudvärk är förjävlig. Beror det på den lilla förkylningen, beror det på stress, beror det på hur jag har sovit? Ja, frågorna kan bli många och det är inte alltid det finns något bra svar, det kan vara en fin cocktail av alla delar som tillsammans bygger upp huvudvärken så pass mycket.
 
Natten till igår som jag som sagt endast tre timmar, var helt slut och hungrig redan när jag vaknade. Som tur var hade vi en helt okej dag på schemat även fast vi började tidigt. 8.30 hade vi en föreläsning om enkäter i en och en halvtimme för att därefter sitta två timmar i grupp och skapa en enkät. Detta gjorde min grupp via Google drive och jag måste verkligen göra reklam för det, var smidigt och blev väldigt proffsigt. Det tog inte två timmar riktigt för oss så vi tog en tidig lunch, jag hade med matlåda men två i gruppen skulle köpa mat så jag hakade på där istället. Det resulterade i att jag bröt min fasta cirka tjugo minuter för tidigt men hellre det än att stå i en milslångkö senare. I och med min dåliga sömn var jag liks jättehungrig också och ibland är det bättre att lyssna på kroppen. Åt tillsammans med mina tjejer Jessica och Jenny, alla beställde vi kebab men jag tog en kebabsallad istället för kebabtallrik. När jag gick för att kolla såg jag tre kebabTALLRIKAR uppradade, jag hörde ungefär en änglakör och alla strips vällde över som guld ungefär. Ja, när jag inte mår så bra blir suget efter sådan mat starkare och ja, jag blev nästan lite ledsen. På min tallrik stod det dock kebabsallad så egentligen hade jag kunnat få en kebabtallrik tio kronor billigare än de andra men frågade ändå tjejerna om de såg vad Kårhuset gjort med min mat, de hade ju lagt strips på den, måste ha låtit väldigt ynklig. Som tur var stod en som arbetade där i närheten och han var snabbt framme för att byta ut min mat och han var jättetrevlig. Var väldigt svårt att inte bara ta tallriken och gå med alla strips men nej, jag var envis! Så, hur gick det att sitta bredvid två tallrikar med mycket strips? Bara bra kan jag säga, var jobbigare att se stripsen på min tallrik och sen välja bort, haha. Blev väldigt mätt och nöjd och lite senare delade vi upp oss och hade tvärgruppsredovisning som gick fin fint. Efter att dagen på universitetet var slut gick jag som sagt till gymmet och sen en sväng till Ica på Ålidhem för att sen gå hem igen, känns perfekt med två flugor i en smäll plus att jag får en extra liten promenad.
 
Stripshistorien blev väldigt lång ser jag men ja, det är nyttigt att jag skriver om mina sug och min envishet om att stå emot. Ja, nu åt jag inte till exempel hämtmat och så vidare överdrivet ofta men det är ju ändå bra om jag inte fuskar så mycket med det nu, känner mig riktigt stolt som klarade av gårdagen men samtidigt så har jag ju varit väldigt duktig nu sen den 8e januari, känns super! När februari är slut ska jag dock gå tillbaka till att jag får äta till exempel strips eller så ibland men det ska inte bli för ofta, detsamma gäller andra onyttigheter. Kan som sagt inte förbjuda mig helt för då skulle jag nog aldrig kunna hålla kosten så bra som jag gör. Det krävs att man hittar en balans av sitt gamla liv och sitt nya för ja, jag älskar ju fortfarande det jag åt mycket av förut, nu ser jag bara till att tänka på mängden och när.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0