Vabruari?

Nu är rubriken lite skämtsamt skriven, har hört det tjatas om vabruari väldigt mycket i och med alla sjukor som går nu och just för tillfället kanske jag hör dit. Är lite skrattretande att jag har klarat mig länge från förkylningar och liknande även fast jag varit i närheten av det men den här gången verkar det gå lite sämre. Ja, än så länge är jag bara täppt i vänster näsborre och känner lite aj aj i vänster sida av halsen, behöver ju inte bli värre än så, förhoppningsvis blir det inte värre, har inte riktigt tid med det då den här kursen är fullspäckad av plugg och när den är klar börjar ju en ny vfu period.
 
Har annars haft en väldigt lugn och skön helg, har varvat pluggande med att umgås med familjen. I fredags klev jag upp i tid för att läsa en del litteratur innan det var dags att hoppa in i duschen, äta lunch och sen åka hem till Sävar för att vara där till lördagen. Som vanligt har jag hunnit med mycket bus, skratt och gos. Elmer måste ju vara en av de gosigaste någonsin? Blev så varm i hjärtat när vi två satt i soffan med en plats emellan oss och han kröp tätt intill för att få en kram, därefter drog han ut nappen och skulle ha en puss ögonaböj och Agnes som börjat lära sig mer och mer, hon är så duktig på att lägga pussel och spela memory nu, hon har redan en himla skön humor också, älskade barn, vad vore man utan sina syskonbarn? I fredags när barnen sov såg jag och Emma några avsnitt Gilmore Girls, vet inte hur många gånger hon har sett den boxen men jag har sett den en gång och nu brukar vi se ett gäng avsnitt när vi umgås, spelar ingen roll om hon hunnit flera skivor, jag hänger ändå med. Varit en jättemysig helg och fastän de mumsade på semlor mer än en gång så gick det bra för mig. Semlor är en stor favorit hos mig och ja, jag har lovat mig en semla men inte förens på fettisdagen så jag är stenhård. Ska ju även inte fuska annars med medvetet socker eller mat helst februari ut. Ja, sockret kommer inte vara något problem känner jag men får se hur det blir med mat, är gott att kunna äta stripsen ibland till exempel.
 
Så ja, en väldigt lugn och mysig helg, dagen har jag bara spenderat i soffan nästan då jag sovit dåligt och inte är så pigg. Är jag uppe längre stunder blir jag yr och spänd i nacken så ja, soffan får vara ens bästa vän ibland. Imorgon blir det två timmar på universitetet och sen bär det kanske av till gymmet om jag är piggare. Annars ska jag plugga litegrann och sen umgås med Jenny, ska bara prata med henne om det igen då vi inte bestämt någon tid eller så utan bara pratat om det, haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0