En liten uppdatering

Som ni sagt redan vet så är jag uppe i Nattavaara nu och igår började jag på mitt alldeles nya sommarjobb. Det var riktigt nervöst att promenera till byns lilla Handlarn för att jobba då jag inte har någon erfarenhet av butik tidigare. Eller ja, jag hade praktik på Ica Ålidhems fruktavdelning i högstadiet, men det räknas inte, haha. Apropå den praktiken, istället för att bara sköta frukt fronten funderade de på att jag och en kille skulle byta, han skulle sköta frukten och jag packa upp och ner i frysboxar, dock kom de fram till att det var ju alldeles för tungt för mig...suck. Men i alla fall, när jag kom fram till Handlarn igår fick jag en liten rundvisning och information, efter det fick jag börja lära mig kassan så stod i den nästan hela dagen. Blev några små missar och utmaningar men som tur var blev ingen kund irriterad, de uppskattade att se någon ny i butiken. Gillar att denna butik fungerar som en mötesplats för byborna, de hämtar posten, de kan sitta ner vid ett bord och köpa kaffe eller te med en kaka till och så vidare. Är väldigt nöjd över gårdagen och när jag kom hem hade jag svårt att sluta prata. Hade så ont i kroppen och tänkte lägga mig i soffan men ja, pratet tog nästan aldrig slut. Hade ju pratat praktiskt taget hela dagen så var svårt att stänga av.
 
Idag ska jag gå en utbildning för Svenska spel och det är jag lite nervös över. Den tar några timmar och avslutas med ett prov som jag måste ha alla rätt på, hej prestationsångest. En kollega på butiken tyckte dock att det skulle jag klara, så ja, vi ser väl. Utbildningen kommer ta nästan hela min arbetsdag så jag fortsätter nog som igår och sedan kommer jag få lära mig om varubeställning och liknande. Är himla mycket att tänka på och komma ihåg, vet inte ens om jag minns hälften från igår men tillslut är man inne i ruljangsen och då kommer det bara att flyta på. Går 12-18 idag så kommer nog att vara ganska seg när jag kommer hem, inte på grund av timmarna men på grund av tiden. Är inget stort fan av att komma hem senare på dagen ännu, dock har jag inget problem med det alls men ja, blir lite extra trött bara, men det botar ju en soffa, eller hur? Ska ta och slänga upp benen i soffan nu innan jag ska äta lunch och sen göra mig i ordning för min andra arbetsdag. Ser fram emot den även fast jag inte gör det på grund av nervositet, men hallå, jag är himla bra, detta kommer att gå vägen, om det är några bulor på vägen så lär jag mig ju bara mer.
 

Uppiffad inför sista dagen på universitetet inför sommaren, tänk att jag har gått två år av tre nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0