Att se en skillnad

Har en dålig period nu med kosten, motionen och, ja, allt vad det heter. Mycket beror på att jag är stressad, vill kunna få in så mycket som möjligt i mitt liv och ja, då krockar det. För att inte stressa behöver jag till exempel ha mina kvällar i soffan och bara vara, men när jag har dessa blir jag stressad över det jag skulle kunna göra och tvärtom. Är en svår balansgång, får välja mellan två olika sorters stress kan man säga. La nyligt upp en före och efter bild på instagram för att peppa mig själv, ibland känner jag mig fortfarande som 120 kilos Erica och då är det jätteviktigt att visa för mig själv att så är inte fallet. Måste visa för mig själv hur långt jag verkligen har kommit. Är väldigt stolt över mig själv som har kommit så här långt fastän jag har så mycket annat som bubblar inombords hela tiden.
 
Börjar nästan gråta, kan äntligen börja välja bland mer kläder. Ja, har ju alltid köpt kläder jag ansett vara fint men har ju inte haft så jättestort utbud, det har ökat markant. Nu är det bara jag som övar på att våga visa upp min kropp som den är. Vill våga visa mig i korta tighta klänningar till exempel fastän jag har kvar magen som blir en stor boll när jag sitter. Min viktnergång är en lång process och under den processen vill jag kunna klä mig i vad jag vill utan att oroa mig för vad andra tycker. För vet ni, tycker ni inte om det ni ser behöver ni faktiskt inte titta. Svårare än så är det inte, hedra er själva, ni har bara er själva.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

du är så vacker, tittar gärna på dig :D

Svar: Hjärtat då <3
Erica KP

2015-05-05 @ 07:56:29
URL: http://jennyhellstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0