Men fy alltså!

Ja, jag är jättedålig på att hålla igång här men ärligt talat så finns det ingen ork till övers riktigt. Har så mycket som jag vill hinna med men man kan ju inte göra allting. När det kommer till gymmet till exempel, det prioriteras bort väldigt snabbt. Behöver min tid till att bara vara i soffan nu då jag går och lägger mig tidigare. Har dock lyckats vara på gymmet två gånger nu, i torsdags och så i söndags, det är bättre än ingenting. Ska se till att ta mig dit till veckan också i alla fall en gång.
 
Har varit förkyld ett tag nu och det tar väldigt mycket på krafterna. Min huvudvärk har ju också kommit tillbaka med bravur och igår var jag så dålig att jag grät. Är som sagt van att ha huvudvärk så även om jag är jättedålig brukar jag kunna härda ut men igår, ja, det var alldeles för mycket. Har inte missat någon dag på praktiken så det känns bra, snart är det ju slut! I början kändes tio veckor som en evighet men nu känns det som ett studiebesök ungefär. Som sagt, min ork är inte riktigt som den borde, jag sköter praktiken och uppgifterna men inte så mycket mer än så. Vikten pendlar upp och ner några kilon hela tiden och det gör mig tokig, samtidigt försöker jag slappna av och inte bry mig för det hjälper inte att stressa sig, men ja, det är svårt att inte tänka på vikten när man vill så mycket.
 
Apropå att vilja mycket, sökte sommarjobb i Nattavaara och gissa vad, jag fick det! Ska jobba halvtid på Handlarn i några veckor, det känns väldigt nervöst och spännande då jag aldrig har jobbat i butik. Denna är väldigt liten, men ändå, vill självklart klara av det så bra som möjligt för att inte skämma ut någon, haha. Blir jobbigt att vara ifrån familjen på sommaren men samtidigt får jag ju mycket kvalitetstid med Johan, ibland får man välja bort något för att få något annat. Johan var nere här förra veckan och gick en handledarkurs så i sommar ska jag börja övningsköra med honom också, nu är det dags att komma igång ordentligt! Även det blir väldigt spännande, jag och min prestationsångest kommer att vara bästisar hela juni och juli tror jag, haha.
 
Idag har det blivit en sväng på stan för första gången på 100 år, ja, det känns så i alla fall. Mötte upp Bim där efter 16.30 tiden och sen gick vi till salongen där min kusin lagade fyra naglar som blivit ledsna. Efter det gick vi och åt på Eastern Palace för att sedan åka hem till Bim och invänta hennes mamma Birgit som bjöd på hallonbakelser, det var gott men hjälpte nog inte min mage, haha. Nej, borde ta och sova, huvudet har börjat värka igen och tröttheten gör sig påmind, dock gör magen väldigt ont så känns bara dumt att lägga sig samtidigt. Imorgon, ja, idag lördag så ska jag hem till Sävar då pappa fyller år, senare på kvällen ska jag på Verket med lillasyster och hennes pojkvän för att se lillebrors band spela, det ska bli roligt. Får se om vi blir några fler men vi ska dit i alla fall. På söndag ska jag ta det bara lugnt, ska på höjden läsa lite litteratur till min tema redovisning som är den fjärde juni, sista dagen på universitetet för i sommar! Tänk, sen har jag bara ett år kvar, hej nervös!
 
Bjuder på ännu en viktjämförelse bild, måste inse själv hur långt jag kommit, några kilon upp och ner, vad gör det egentligen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0