Energi

I hopp om att få mer energi gör jag mer saker än att bara ligga i soffan än om det betyder att kroppen är helt slut efteråt, oftast är det värt det. 
 
Igår kväll for jag hem till Kickan för glögg- och sminkmys, blev en riktigt underbar kväll och den riktigt behövdes för att fylla på energidepåerna. Den här gången blev det inget fusk heller, hade med mig mörk choklad och pepsi max, än om skumtomtarna såg väldigt inbjudande ut så togs de bara i när någon bad mig skicka vidare. Klockan sprang iväg som vanligt och jag fort ut till bussen då klockan skulle ringa två timmar tidigare än vanligt. Sov väldigt dåligt, blir alltid så när klockan ska ringa tidigare. Tog lång tid att somna och helt plötsligt vaknade jag och var tvungen att sätta mig upp och tända taklampan, tänkte att klockan skulle ha börjat närma sig ringning men hade bara legat i sängen i ungefär två timmar. Fick somna om men vaknade ungefär tjugo minuter innan klockan skulle ringa med magont. Sa till min mage att toaletten är upptagen så det är ingen idé, det funkade, fick ligga kvar och höll nästan på att somna om till och med. 
 
När klockan ringde klev jag upp på en gång, såg snön där ute och blev glad bara av det ljusa, har varit många gråa dagar nu den senaste tiden. Lite senare kom Jessica och vi åkte vidare till Östra Ersboda skolan där vi skulle observera en idrottslektion inför en gruppuppgift vi ska påbörja att skriva till veckan. Var ett riktigt givande besök och läraren stod kvar och pratade med oss efteråt, man får verkligen se mer och tankar väcks inför framtiden. Var ganska trött när jag kom hem där innan tio imorse så tog en liten paus med Mirabelle i knät, hon blev så glad åt att se mig, haha. Resten av dagen har varvats med att plugga och göra lite annat emellanåt då ögonen var så himla trötta. När det började närma sig middagstid tog jag en buss ner på stan för att möta upp mamma och Emma, de skulle på bio så jag passade på att äta tillsammans med de före det. Sen, nu jäklar ska ni får höra, när jag kom hem sattes det igång operation storstädning! Dammsugning brukar vara något jag gör ganska ofta men sen i somras har jag kanske dammsugat en eller två gånger? Har inte orkat bry mig, har sopat bort det värsta ungefär, har aldrig sett smutsigt ut i alla fall. Idag har hela lägenheten förutom toarummet och köksvråns bänkar och kakel dammtorkats, har även dammsugat och skurat golven. Nu i natt har jag rengjort handfatsavloppet också, var fina sminkavlagringar där kan jag ju lova, usch! Ska ta tag i resten så småningom men känner ingen stress, nu är ju det mesta dammtorkat så jag behöver bara julpynta sen, himla skönt om ni frågar mig. 
 
Imorgon, eller ja, egentligen idag enligt klockan ska jag hem till Bim på fika, sen tänkte jag hänga kvar där och umgås. Min söndag däremot får nog bestå av plugg, städ och soffan. Lutar mest åt bara soffan men det ser vi väl sen hur det blir. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0