Halloween

Bättre sent än aldrig?
 
I fredags gav jag mig själv Erica tid, har länge velat klippa och färga håret igen men då jag sällan tar mig råd att göra det ska det helst vara inför något speciellt. Har tänkt på det länge och nu bestämde jag mig, inför halloween firandet hemma i Sävar skulle det bli! Hade tid klockan tio på Attityd hos Märtha, hon är så himla bra. Denna gång blev frisyren lite annorlunda men knappt så att man tänker på det, vi använde liknande färger och så la vi även till lila slingor som skymtas i burret. När vi var färdiga åkte jag hem och bråkade med sminket inför kvällen, skulle åka till Sävar lite senare och kändes bäst att ha det mesta färdigt då både mamma och Bim skulle fixa sig. Mötte upp mamma och senare Bim nere på stan och vi åkte hem till Sävar, först gick vi in en sväng på Ica och sen åt vi middag på puben, åt min favoritpizza där, Sävar pizza, mums! Lite senare kom Emil och några släktingar som skulle äta tacobuffe, fick träffa mitt kusinbarn Hugo som jag inte sett på länge, vilken goding! Hemma hos mamma fortsatte uppiffningen, jag bytte kläder, fixade läpparna och så även en tatuering. Blev väldigt sugen på att tatuera mig på riktigt men det får bli en annan gång. Kommer även inte att tatuera mig på bröstet än om det kändes bekvämt. Klockan fortsatte ticka och det ramlade in fler gäster hemma hos mamma, strax efter 22 bar det av på puben för en hårdrockskväll. Som vanligt blev det lite drama den kvällen men vad är en utgång utan drama? Dock var inte jag inblandad så det var ju skönt. Enda dryga var två killar, en frågade om en kram och jag sa ja till det, men då gav han mig en puss på kinden också. Sa då åt han och poängterade ordentligt att jag var förlovad, då hånflinade han och skratta, usch vad jag hatar hånflin och hånskratt. Den andra killen hade stått nära på dansgolvet flera gånger och just innan jag skulle gå fick jag en puss på vardera kind, eller ja, mer hångel, hur kan man använda tungan i en puss på kinden? Ryser nästan bara av att skriva om det, haha. Vi kan återgå till mitt utseende istället, lånade min lillebrors jeansväst med patchar och så hade jag ordnat en tatuering, kvällen till ära var jag metalbrud. Allt var min stil förutom västen skulle jag tro, ja, inget fel på den men lyssnar inte på alla banden som fanns på, haha. Kände mig väldigt snygg hela kvällen iallafall och jag älskar dessa kvällar! 
 
Lördagen spenderade vi först hemma hos mamma innan jag och Bim gick vidare till familjen KPP några timmar innan bussen gick hem till stan. Blev att Bim sov över hos mig, vi delade på en bacardi breezer, åt gotta och såg film. Söndagen spenderade vi ungefär på samma sätt förutom att vi mot middagstid åkte hem till Bim där hon bjöd på hemmagjord pizza. Mamma dök förresten upp på en snabbvisit hemma hos mig också. 
 
Man kan nog kalla denna helg för perfekt, eller ja, hade Johan varit med så hade ju det varit glasyren på kakan liksom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0