Teaching method & Virginia reel

Min morgon började med att Jessica V kom hem till mig för att plugga, vi skriver nämligen på en uppgift tillsammans som handlar om de olika metoder man kan använda sig utav som idrottslärare. Vi var som sagt på ett observationsbesök tillsammans i fredags. Förutom att vi pluggade idag hann vi med att prata mycket och Jessica fick även träffa Mirabelle och se mitt hem för första gången, vi åt även lunch tillsammans, båda värmde matlådor, riktigt lyxigt på min ära. Jessica hade med sig en jättegod skinksås som jag fick smaka på, måste testa att göra en egen för det är ju så gott. Efter lunchen for hon vidare och jag tog en promenad till Ålidhem, var riktigt härligt ute, -13 grader och solsken, mådde riktigt bra för stunden. Efter Ålidhem gick jag till Iksu där Linnea och Angelica väntade på mig, vi ska tillsammans lära våra klasskamrater hur man dansar virginia reel imorgon. Idag gick vi igenom vem som ska säga vad för att alla tre ska få öva på att leda och så letade vi musik samtidigt som vi testade att dansa. 
 
När jag kom hem fortsatte pluggandet, nu inför ett seminarium, vi har ganska mycket att göra nu så jag försöker att få så mycket som möjligt gjort. Vi har haft många tomma luckor på schemat så egentligen hade jag kunnat vara effektiv som tusan och fått bort det mesta redan men ja, mitt mående har ju satt stopp för det, har inte orkat vara den effektiva studenten tyvärr. Mår lite dåligt över det nu och då men det är ju bara idiotiskt, jag gör det bästa jag kan och det blir bra. Apropå bra, vi läser ju kurs två i idrott och hälsa nu, i ettan skrev vi en hemtenta vars resultat skulle bestämma betyget på kursen också. Jag, alltså jag lyckades få VG på hemtentan som handlade om hälsa, kommer alltså att få VG på första kursen. Känns riktigt bra för självförtroendet men ärligt talat, hade varit lika glad för ett G, viktigast av allt är att bli godkänd och veta att jag har gjort mitt bästa. I alla fall, satt och läste idag fram tills att det var dags för att värma upp min middag, gjorde en kotlett stek igår samtidigt som jag såg en julfilm och städade toaletten, vad då ha många bollar i luften? Efter middagen blev det en dusch och nu hänger jag i soffan, eller ja, har faktiskt läst lite till och nu är den boken utläst, imorgon blir det att skriva ner några rader och frågor sen är det bara att läsa de två andra delarna till seminariumet. 
 
Resten av veckan ska förhoppningsvis bestå av effektivt pluggande, jag och Jessica har bokat in några träffar och förhoppningsvis har jag bara kvar min lärarfilosofi uppgift nästa tisdag. Våran gruppuppgift ska nämligen vara inlämnad då så nej försöker inte stressa Jessica, haha. Nej, om man skulle kolla igenom dansen eller något? 
 

Kommentarer
Postat av: Kickan

du var jätte duktig idag !!!! Bra jobbar

Svar: Åh, tack så mycket! Blev lite förvirrande ibland men det får man ta när man är fler än en som pratar, haha. Du var också jätteduktig, är alltid lika roligt att lyssna på dig, kram!
Erica KP

2015-11-24 @ 20:17:51
Postat av: jessigirl

Haha, ingen fara, glömmer kolla din blogg ibland :( Ska bli bättre! Men jag tycker vi var jätteduktiga faktiskt, nu håller vi tummarna på att det räcker! <3 Kram på dig!

Svar: Det gör ingenting, ibland tar det flera dagar mellan mina inlägg ändå så. Ja, det var vi verkligen! :D Kram kram <3
Erica KP

2015-12-01 @ 20:51:07
URL: http://jessicavanman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0