It burns

Jag har tänkt...
 
Ja, visst är det chockerande? Nu minns jag inte vilket årtal men kanske för två-tre år sedan fick jag problem med hemsk klåda över hela kroppen. Värst var det för mina händer, blev röd, varm och fick utslag och blåsor som kliade och sved som tusen eldar. Hos min dåvarande läkare fick jag diagnosen skabb fastän han inte såg själva djuret. I fjol fick jag liknande problem, helt från ingenstans började mina händer brinna, nu hade jag bytt vårdcentral då det inte var praktiskt att matcha tider i Sävar i och med min flytt till stan. Här fick jag veta att det var eksem, fick en kortisonsalva och efter några dagar gick det över. I fredags vaknade jag och fick tillbaka de här hemska utslagen, dagen blev förskjuten och jag fick ta en tripp till apoteket. Det jag nu då tänkt på är, hade jag ens skabb den där första gången? Kan det ha varit de eksem jag nu fått två år på raken i samband med att det blir väderbyte? Är väl skitsamma egentligen men mådde så himla dåligt första gången jag hade dessa problem och då få höra att man har skabb och sen ens inte veta hur man har fått vet gjorde mig tokig. Ja just det, måste ha varit 2012 kanske, gick på komvux i alla fall minns jag. Något jag också tänkt på och även tänker på är, hur kommer det sig att jag har börjat ha dessa problem på senare år? Är det åldern? Är det stadsluften? Ja, kan ju finnas flera orsaker eller så finns det ingen alls. Får kanske bara leva med det och se till att ha hemma kortison och mjukgörande när vi går över till kallare årstider. 
 
Ska vi prata om något roligare? Ja, det gör vi! 
 
Efter stads- och apoteksbesöket i fredags mötte jag upp mamma och Eve, vi åkte vidare till farmor där mamma skulle köpa lingon, efter det åt vi middag på Max för att sedan snurra vidare på HM och ÖB. När vi far färdiga där fick jag skjuts till min klasskompis Angelica som hade tjejkväll, när jag kom dit var Hanna och hennes hund Viggo där, lite senare trillade Amanda och Annica också in. Vi åt gott, pratade och spelade spel. Blev inte en jättesen natt som det annars brukar bli då jag hade planer på lördagen också. Behövde ställa väckarklockan och då vill man komma hem i helt okej tid. 
 
I lördags ringde klockan innan tio, då bar det av in i duschen för att sen få på ansiktet i form av smink. Hade blivit bjuden på inflyttningsfest hos Eve och då bussarna till Sävar inte går så bra valde jag och Bim att åka dit tidigare på dagen. Efter inflyttningsfesten var ett krogbesök planerat så därför var det praktiskt att göra sig i ordning hemma redan på förmiddagen. Framme i Sävar besökte jag och Bim Ica innan vi gick vidare hem till familjen KPP, passade på att få kvalitetstid där hemma då jag ändå var i Sävar. Tillslut var alla damer fit for fight, ja, jag, Emma och Bim det vill säga och vi gick hem till Eve. Fanns massa gott att äta, Eve hade bakat och haft sig, hade svårt att hålla mig från allt det goda. Även här blev det alltså gott att äta, prat, sång, eller ja skrik enligt Emil och även massa skratt. Bar senare av in på Guitars, helt okej ställe men för mig som vill dansa funkar det inte, tyvärr är inträdesåldrarna för höga ännu för Emil så vi fick ta det som funkade. Lite tråkigt det där, varför ska det vara till exempel 22 och 23? Tycker att 20 är tillräckligt då man får besöka systembolaget. Även denna natt led tillslut mot ja, sitt slut och jag tog bussen hem. 
 
Varit en fullspäckad helg och så fortsätter det tre helger framöver, ja,inte både fredag och lördag kanske men en dag av dessa är tillräckligt, haha. Är samtidigt roligt att ha mycket att se fram emot, samtidigt som jag behöver tänka mycket så behövs det inte egentligen. Skiter i att planera alldeles för mycket och väntar tills det börjar närma sig istället. Visst är jag duktig? 
 
Denna vecka blir ganska lugn, jag och min grupp känner oss färdiga och det resulterar i ett lugnare schema. Imorgon står beachvolley på schemat, ska bli riktigt spännande med mina långa naglar plus att jag aldrig spelat på sand heller. Wish me luck! 
 
 
Smile, it's time for party!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0