Ruljangsen

Försöker fortfarande att komma in i student livet igen efter sommaruppehållet men det är svårt. Märker det på flera olika sätt, skjuter gärna upp saker och andra saker som jag vill ha planerade ger mig ångest om det råder ovisshet. Ovissheten kan ge mig sådan ångest att jag tänker; Nej, nu går jag och gömmer mig, vill inte vara med längre! Som tur är ignoreras dessa tankar, eller ja, de uppmärksammas och motarbetas, tänker inte lägga mig under en sten och låta mossan växa på mig. Tänker att inom sinom tid kommer kropp och sinne varva ner, det här ordnar sig. 
 
Förutom att lektionerna har dragit igång har jag även förnyat mitt gymkort. Både lektioner och föreläsningar kommer att vara på Iksu så därför känns det väldigt värt det. Än så länge har gymmet besökts en gång men det är ju bättre än ingen alls. Tog det ganska lugnt då jag inte hade varit där sen slutet på maj men halleluja vilken träningsvärk det gav ändå, härligt va? Men förutom att lektioner hålls på Iksu är vi även mycket ute vid Nydalasjön vilket är väldigt rogivande i och med miljön, har man aldrig varit i Umeå kan jag rekommendera en tur runt Nydalasjön, finns ett jättefint cykel- och promenadstråk. Senaste lektionen var i torsdags, då gjorde vi eld, stekte krabbelurer på muurikka och sen som avslutning poppade en i klassen även popcorn på muurikaan. Som läraren sa, ja, på ett ungefär; och sen har man filmen där. När hon sa det blickade hon ut över sjön och ja, kunde inte annat än hålla med. Vi hade underbart väder och det gjorde verkligen dagen. 
 
Igår tog jag mig äntligen hem till Sävar, får sådan energi av att fara hem och träffa familjen. De bor inte långt bort men när man har mycket att göra känns det väldigt långt bort ibland. Blev en lugn fredag hemma hos familjen KPP innan det bar av hem till stan. Vanligtvis brukar jag sova över men hade andra planer uppbokade för idag och behövde kliva upp i tid. Berättar det om i ett annat inlägg då det verkligen förtjänar ett eget. Apropå helg, förra helgen hände det lite saker också. Fredagen tog jag det bara lugnt men på lördagen var det fest som stod på schemat. Från början var det tänkt att Emma skulle vara med men då hon var sjuk blev det bara jag och Bim. Ja, nu är ju inte det så bara men ändå. Här hemma bjöd jag på fläskfilégryta till middag och sedan hade vi en liten förfest innan vi for vidare ner på stan för att dricka drinkar och dansa loss på O'learys, det var riktigt roligt och tröttheten på söndagen bevisade det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0