Upp och ner

Eko ekoo ekooo
 
Ekar som vanligt mellan mina inlägg, dock är det ingenting jag planerar, tanken på att blogga finns alltid där men ja, kraften den har smitit någon annanstans. 
 
För tillfället känns mitt liv väldigt upp och ner, ena stunden är jag glad och trygg för att nästa vakna med stress och ångest bultandes i bröstet som ett lokomotiv som spårat ur. Jag vet att det bara är en period, det går över men ibland när man är i de där perioderna så tar det på krafterna. Förra veckan blev det så jobbigt att jag bestämde mig för att åka upp till Johan, jag rymde till Norrbotten. Hade ingenting på universitetet så passade på när jag kunde ta med mig kurslitteraturen i resväskan och ändå göra någon nytta. Under dessa perioder är det extra jobbigt att vara utan Johan, det känns ärligt talat som att jag ska gå sönder varje dag än om det varierar i hur mycket. Var underbart att få några dagar i hans famn än fast det var som en käftsmäll att åka hem igen. Tror mycket av dessa bubblande känslor beror på att jag inte riktigt kommit in i studierna än och så har jag hamnat i en rejäl svacka med vikten, går praktiskt taget bara upp och jag blir så orkeslös, försöker att inte tänka på det alldeles för mycket då kommer det krascha totalt, just nu måste kroppen få läka, men riktigt hur man låter den göra det vet jag inte. 
 
Nu låter det mörkt och dystert och riktigt så är det väl inte. Men som sagt, det går upp och ner. I veckan har jag fått umgås med Bim igen efter hennes semester i Kroatien, har även umgåtts med Jenny och Jessica i samband med sådant vi gjort för studierna. Imorgon ska jag på afterwork med några av tjejerna på 
O'learys, som medlem i Lärarförbundet kunde man anmäla sig och sedan lottade de ut platser och se på fan, jag fick en! På lördag har Madde i klassen födelsedagsfest och då ska även Anna sova över hos mig, vi ska träffas innan festen och äta middag tillsammans, ska bli riktigt roligt. Samtidigt känner jag mig som ett litet barn igen, det är sällan någon sover över hos mig och ja, tror det är två stycken i klassen som har hälsat på hos mig. Man blir alltid fjantig och undrar vad folk ska tycka om ens hem, jag trivs ju, men gör andra det? Haha! Hade även planerat att plugga bra den här veckan men i tisdags bröt en förkylning ut och jag är helt slut i huvudet. Nej, snart dags att hänga upp tvätten och så tagga inför morgondagens observationsbesök innan lektionen på Iksu, kommer dock att vara en fluga på väggen igen då jag inte vill riskera att förkylningen blir värre, jag planerar att bli bättre, så det så. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0