En riktig sån där kvalitetsdag

Tidigare idag åkte jag som sagt ner på stan för att möta upp Eve. Vi gick direkt till Eurasia för att luncha och öppna byxorna. Okej, vi öppnade inte byxorna men det hade kanske behövts. Hon var go och gav mig ett nytt armband, fick ett jättefint armband med en skyddsängel som jag har burit sedan i somras, nu sista veckan uppe hos Johan gick det sönder ovanför handfatet. Tror hälften ramlade ner i avloppet, jätteroligt. Detta armband är i en annan stil men har fortfarande en skyddsängel, har även fått en fjäder, en hand och en ren! 
 
Näst sist ut ur restaurangen strosade vi runt på stan i nästan två timmar. Vi shoppade båda två lite smått och träffade även mamma en sväng och pratade med henne. Hittade en present till min och gruppens handledare så frågade även de nu i kväll om det var något de ville vara med på. Köpte ett par trävingar med hängsnöre på Presenta, vet ju inte vad våran handledare gillar men anser att hon har tagit oss under sina vingar de här veckorna. Utöver det köpte jag en liten blompinne i form av ett litet renhorn och ett litet renhorn med rem och bjällror, nu pratar vi litet, passande nyckelringsstorlek skulle jag vilja säga. Kom precis på en idé, måste köpa ett till renhorn med rem, knyta upp och knyta fast runt handväskans rem, vore så jag! Vi avslutade stadsvisiten med ett besök på Gourmét, blev att handla middag som jag kunde ta med hem till Bim. Väl hemma hos Bim blev det dock ändrade planer, var där ett tag och senare åkte vi in till stan, blev bjuden på O'learys så att komma tillbaka till lchf har väl gått så där den här veckan, haha. På Olles testade jag deras hamburgare för första gången och det satt riktigt fint i magen fastän den började bråka lite. Åt stark mat tidigare under dagen och nu bröd och strips, ja, dock så har magen varit lite ledsen sedan jag kom hem, tror den håller på att återställa sig. 
 
Haft en riktig kvalitetsdag med två av mina tjejer, har haft det riktigt trevligt och kunnat varva ner. Apropå det, har ju som sagt känt mig mer avslappnad nu under examensarbetet, men har ju samtidigt många tankar som flyger hit och dit. Kom på nu i fredags att, attans, varför bokade jag aldrig in en healing med Maria? I fredags när Maria höll sina händer på mina axlar fick jag en hård klump i halsen, den fanns kvar resten av kvällen och jag kände hur tårarna brände. Berättade detta för Maria och hon sa; Du ser lugn ut men här inne (i bröstet) är det kaos. Vi pratade en stund om det och om framtiden och jag fick fina ord och tankar som kommer att hjälpa mig i framtiden. Maria kan alltid hjälpa mig att se på saker på ett annat sätt, hon målar upp och berättar hur jag kan tänka och det hjälper. Brukar aldrig reagera så lätt av hennes beröring, men tror även att min själ har börjat släppa in henne allt lättare sedan den senaste healingen i somras. Kommer förhoppningsvis kunna boka in en healing inom en snar framtid. För mig med mycket känslor är detta ett bra sätt att brottas med dem, att kunna diskutera med någon som tar över mina känslor för stunden ni vet? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0